شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#سرمایه گذاری

تدابیر شورای وزیران سعودی برای تشویق سرمایه گذاری مستقیم در ترکیه

تدابیر شورای وزیران سعودی برای تشویق سرمایه گذاری مستقیم در ترکیه

شورای وزیران سعودی به ریاست پادشاه این کشور تدابیر جدیدی را برای تشویق سرمایه گذاری مستقیم در ترکیه اتخاذ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، شورای وزیران عربستان سعودی دیروز سه شنبه با اتخاذ تصمیماتی اعلام کرد که سرمایه گذاری مستقیم در ترکیه را تشویق می‌کند.

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) این تصمیمات را در جریان نشست شورای وزیران به ریاست سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه سعودی در کاخ الیمامه در ریاض اتخاذ کرد.

نشست این شورا با اتخاذ چندین تصمیم از جمله اجازه دادن به وزیر سرمایه گذاری عربستان یا نماینده وی برای مذاکره با طرف ترکیه‌ای به پایان رسید. تفویض اختیارات به وزیر سعودی یا نماینده او شامل رایزنی درباره پیش‌نویس یادداشت تفاهم بین دو کشور برای همکاری در زمینه تشویق سرمایه‌گذاری مستقیم، امضای آن و سپس ارائه نسخه نهایی امضا شده برای تکمیل مراحل سازمانی است.

گفتنی است که «خالد بن عبدالعزیز الفالح» وزیر سرمایه گذاری عربستان در ۲۷ اکتبر گذشته در حاشیه ششمین کنفرانس «ابتکار آینده سرمایه گذاری» که در ریاض پایتخت عربستان برگزار شد، میزبان «نورالدین نباتی» وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه بود. الفالح در این دیدار تأکید کرد که تجار سعودی در زمینه‌های مختلف مانند فناوری، املاک و انرژی در ترکیه سرمایه گذاری خواهند کرد.

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان اواخر سپتامبر گذشته در ریاض با «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری و همچنین وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه در مورد روابط دوجانبه بین دو کشور و راه‌های توسعه آن در زمینه‌های مختلف گفتگو کرد.