شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسی#تیم ملی#جام جهانی#لیونل مسی#آرژانتین

لیونل مسی - جام جهانی ۲۰۱۴

ستاره بزرگی که فقط با مارادونا قابل قیاس است/ سرنوشت مشابه مسی و زیدان +عکس

لیونل مسی

لیونل مسی که دارنده ۷ توپ طلای جهان است، از سال ۲۰۰۵ در تیم ملی آرژانتین حضور داشته و موفق شده در ۱۶۴ بازی ملی ۹۰ گل به ثمر برساند و تنها جام جهانی را در ویترین افتخاراتش کم دارد.

سرویس ورزش مشرق _ لیونل آندرس مسی بی شک یکی از بزرگترین ستارگان فوتبال در طول تاریخ به شمار می رود و به خاطر تکنیک بالا و نبوغش بارها با دیگو مارادونای فقید مقایسه شده است.

مسی ۳۵ سال پیش در شهر روزاریو آرژانتین به دنیا آمد. او در سال ۱۹۹۵ به تیم شهرش پیوست و برای این تیم درخشید. همین موضوع باعث توجه باشگاه ریورپلاته به او شد ولی به سبب کمبود هورمون رشد در مسی و سنگین بودن هزینه درمانش حاضر به بستن قرارداد با او نشد.

در همین حین کارلوس رکساچ، مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا از استعداد لیونل با خبر شد، با شرط انتقالش به بارسلون قراردادی با وی امضا کرد. رکساچ بدون داشتن کاغذ، این قرارداد را روی دستمال کاغذی نوشت، تا مسی به همراه پدرش راهی بارسلون شوند.

ستاره بزرگی که فقط با مارادونا قابل قیاس است/ سرنوشت مشابه مسی و زیدان +عکس

مسی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ در تیم‌های پایه بارسلونا بازی کرد، تا اینکه فرانک ریکارد، سرمربی وقت بارسلونا، در ۱۶ اکتبر ۲۰۰۴ به این ستاره آرژانتینی اجازه داد تا در برابر اسپانیول به میدان رود. مسی از ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۱ در ترکیب اصلی بارسلونا قرار گرفت و افتخارات زیادی به دست آورد. او در ۷۷۸ بازی که برای بارسلونا انجام داد ۶۷۲ گل به ثمر رساند و ۳۰۵ پاس گل داد تا به بزرگترین گلزن تاریخ بارسلونا و لالیگا تبدیل شود.  

ستاره بزرگی که فقط با مارادونا قابل قیاس است/ سرنوشت مشابه مسی و زیدان +عکس

مسی به همراه بارسلونا ۱۰ قهرمانی لالیگا، ۷ قهرمانی کوپا دل ری، ۸ قهرمانی سوپرجام اسپانیا، ۴ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۳ قهرمانی سوپرجام اروپا و ۳ قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را کسب کرده‌است. او در سال ۲۰۱۲ در لیگ قهرمانان اروپا تاریخ‌ساز شد و رکورد بیشترین گل در یک بازی لیگ قهرمانان را با ۵ گل تصاحب کرد. همچنین در یک فصل لیگ قهرمانان ۱۴ گل به ثمر رساند و به رکورد خوزه آلتافینی رسید.

ستاره بزرگی که فقط با مارادونا قابل قیاس است/ سرنوشت مشابه مسی و زیدان +عکس

مسی تاکنون ۷ توپ طلا به دست آورده و ۶ بار هم در لیست ۳ نفر برتر توپ طلا قرار گرفته است. پیش از مسی هیچ بازیکنی موفق نشده بود که به این رکورد تاریخی دست یابد. وی از سال ۲۰۲۱ به تیم پاریسن ژرمن پیوست و با این تیم به قهرمانی لیگ یک فرانسه رسید ولی نتوانست موفقیت خود را در اروپا تکرار کند.

مسی که تمام افتخارات فردی و باشگاهی را به دست آورده است، موفق نشده که جام جهانی را فتح کند. اون یک بار در سال ۲۰۱۴ در یک قدمی فتح این جام قرار گرفت ولی آرژانتین در فینال برابر آلمانی‌ها شکست خورد و مسی نتوانست به عنوان کاپیتان جام جهانی را بالای سر ببرد.

ستاره بزرگی که فقط با مارادونا قابل قیاس است/ سرنوشت مشابه مسی و زیدان +عکس

لیونل مسی که تا سال گذشته هیچ افتخار ملی در کارنامه خود نداشت، سرانجام موفق شد با آرژانتین قهرمان کوپا آمریکا شود. او در دو جام جهانی گذشته تلاش زیادی کرد تا آرژانتین را قهرمان جهان کند تا جا پای مارادونا، اسطوره تیم ملی آرژانتین بگذارد.

ستاره آرژانتینی از سال ۲۰۰۵ عضو تیم ملی آرژانتین شده و در ۱۶۴ بازی ملی ۹۰ گل به ثمر رسانده است.

سرنوشت مشابه مسی و زیدان در جام جهانی!

لیونل در جام جهانی ۲۰۱۴ علی‌رغم شکست تیمش در فینال جام جهانی موفق شد به عنوان بهترین بازیکن این جام معرفی شود. او در مرحله گروهی در هر سه بازی گروهی گل‌های سه امتیازی به ثمر رساند تا آرژانتین با ۹ امتیاز به عنوان تیم اول بالاتر از نیجریه، بوسنی و ایران به مرحله یک هشتم صعود کند. مسی در ادامه نتوانست در مراحل حذفی گلزنی کند ولی بازی موثرش باعث شد تا آرژانتین به فینال جام جهانی برسد. آرژانتین در فینال با یک گل در وقت‌های اضافه از آلمان شکست خورد تا مسی در کسب جام جهانی ناکام بماند.

زین الدین زیدان نیز در سال ۲۰۰۶ چنین سرنوشتی داشت و علی رغم نایب قهرمانی عنوان بهترین بازیکن جام را کسب کرد.

ستاره بزرگی که فقط با مارادونا قابل قیاس است/ سرنوشت مشابه مسی و زیدان +عکس

پس از اتمام جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و قهرمانی آلمان در آن تورنمت، فیفا بهترین بازیکنان این مسابقات را معرفی کرد. توپ طلای جام جهانی ۲۰۱۴ به مسی رسید. توماس مولر و آرین روبن در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در این جام جهانی خامس رودریگز از کلمبیا ۲ گل بیشتر از مسی به ثمر رساند و آقای گل جام شد، ولی به دلیل بازی تاثیر گذار مسی در این جام او لقب بهترین بازیکن را گرفت.

مسی پس از جام جهانی ۲۰۱۴ همچنان به درخشش خود ادامه داد و باز هم با بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و چندین توپ طلای دیگر کسب کرد. او در پاریس هم خوش درخشید و با این تیم شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد.

ستاره بزرگی که فقط با مارادونا قابل قیاس است/ سرنوشت مشابه مسی و زیدان +عکس

لیونل که در سن ۳۵ سالگی قرار دارد، به نظر می‌رسد جام جهانی ۲۰۲۲ آخرین تجربه مسی در جام جهانی باشد. او می خواهد علاوه بر تکرار افتخاراتش در جام جهانی ۲۰۱۴، این بار آرژانتین را قهرمان جام جهانی کند تا سال‌ها به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال شناخته شود.