شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#یمن

حزب یمنی: آمریکا مخالف صلح و ثبات در یمن است

حزب یمنی: آمریکا مخالف صلح و ثبات در یمن است

ائتلاف احزاب یمنی با عنوان «اللقاء المشترک» تاکید کرد که آمریکا مخالف صلح و ثبات در یمن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه انصارالله، اعضای ائتلاف احزاب یمنی با عنوان «اللقاء المشترک» در نشستی با تاکید بر اینکه آمریکا مخالف صلح و ثبات در یمن است، عنوان کردند: مهدی مشاط رئیس شورای ریاستی یمن روز گذشته در اظهارات خود گفت که آمریکا آماده جنگ در یمن می شود.

ائتلاف مذکور با صدور بیانیه ای افزود: سازمان ملل موفق نشده است هیچ پیشرفتی در پرونده انسانی یمن داشته باشد و مواضع توطئه آمیزی علیه این کشور اتخاذ کرده است.

بیانیه مذکور افزود، اظهارات مسئولان آمریکایی به ویژه فرستاده این کشور در یمن محکوم است؛ زیرا این فرد مطالبات به حق مردم یمن در پرداخت حقوق و بازگشایی بنادر و فرودگاه ها را شروط غیر قابل تحقق عنوان کرده بود.

از سوی دیگر، در بیانیه این نشست با اشاره به حمایت از حفظ منابع نفتی و گازی یمن و جلوگیری از غارت آن، درباره اغتشاشات اخیر ایران تأکید شد: با دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران اعلام همبستگی کامل می‌کنیم و موفقیت های امنیتی آن را تبریک می‌ گوییم.

شرکت کنندگان در این نشست در پایان ضمن محکومیت حادثه تروریستی شیراز، عنوان کردند، این اقدام، یکی از توطئه های مستمر دشمنان است که امنیت جمهوری اسلامی را در راستای طرح صهیونیستی-آمریکایی علیه محور مقاومت هدف قرار می‌دهد.

گفتنی است، روز گذشته مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: نقش آمریکا درباره آتش بس مخرب و خطرناک است و این کشور نمی‌خواهد آتش بس در یمن تمدید شود، مشورت‌ ها درباره آتش بس به نقطه خوبی رسیده بود که فرستاده آمریکا به منطقه از راه رسید و تمام تلاش‌ ها در این زمینه را ناکام گذاشت.