شهر خبر

چهل هزار نیروگاه خورشیدی طی یکسال راه‌اندازی می‌شود

چهل هزار نیروگاه خورشیدی طی یکسال راه‌اندازی می‌شود

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اعلام کرد: ۴۰ هزار نیروگاه خورشیدی طی یکسال آینده راه‌اندازی و در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مرتضی فیروزآبادی در پاسخ به سوالی در خصوص حمایت این نهاد از طرح‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: در یکسال آینده باید چهل هزار نیروگاه خورشیدی احداث شود. همچنین جریان ماشین‌سازی را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جلو می‌بریم اما هنوز به عملیات اشتغال نرسیده است. از طرف دیگر طرح پرورش متراکم ماهی و امثال اینها نیز در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

وی در حوزه ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و نیاز به پهپاد در بخش کشاورزی نیز گفت: به طور کلی در کشور تا پنج هزار فروند ظرفیت پهپادهای کشاورزی وجود دارد که بخشی از آن (کمتر از هزار مورد) پر شده است. در حال حاضر ۶۴ فروند را توانستیم برای مددجویان کار سازی کنیم که ۱۴ دستگاه یکی دو سال گذشته تحویل داده شده و ۳۵ مورد نیز طی هفته‌های اخیر تحویل داده شده است و ما بقی نیز به زودی تحویل داده می‌شود. اگر فرض را بر این قرار دهیم که در بخش‌های دیگر کشور نیز تعداد دیگری انجام و تحویل شده باشد، هنوز ۸۰ درصد ظرفیت کشور در زمینه تامین پهپاد خالی است و ما تلاش می‌کنیم با استفاده از این ظرفیت و شرکت‌های سازنده پهپاد به نیاز کشور و اشتغال مددجویان پاسخ بدهیم.

معاون اشتغال کمیته امداد با تصریح اینکه تولید و واگذاری پهپاد صنعتی است که در آینده نیز می‌تواند اشتغال‌آفرین باشد، یادآور شد: توسعه اشتغال دانش‌بنیان و پایدار در دستور کمیته امداد قرار دارد و می‌توان ادعا کرد که بخش کشاورزی با استفاده از وسایل و تجهیزات نوین بخش کشاورزی می‌تواند ارتقای بهره‌وری داشته باشد.

وی توضیح داد: در حال حاضر چند شرکت در کشور این کار (تولید پهپاد) را انجام می‌دهند. در واقع شرکت‌هایی که از سازمان هواپیمایی کشور دارای مجوز باشند و استانداردهای لازم را در تولید و آموزش داشته باشند در فرایند رقابتی و عقد قرارداد قرار می‌گیرند و اگر در مناقصه برنده شوند با آنها همکاری می‌کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد درباره تحقق ۵۰۰ هزار شغل توسط کمیته امداد نیز گفت: بر اساس برنامه‌هایی که دنبال می‌کنیم این تعداد شغل در کشور محقق خواهد شد.

انتهای پیام