شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#کی‌روش#تیم ملی

سرمربی سابق استقلال دستیار کی‌روش شد؟!

سرمربی تیم ملی جوانان گفت شنبه برای برگزاری ۲ بازی تدارکاتی با تیم ملی امید بلاروس، عازم این کشور هستیم.

سرمربی سابق استقلال دستیار کی‌روش شد؟!

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، صمد مرفاوی سرمربی تیم ملی جوانان پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. او در ابتدا گفت: به عنوان یک ایرانی، دوست داریم که تیم ملی کشورمان موفق باشد. این تعامل را با تیم ملی بزرگسالان داشتیم که همکاری نزدیکی انجام دهیم که فکر می کنم اینگونه نیز شد.

سرمربی تیم ملی جوانان ادامه داد: امیدوارم که تیم ملی کشورمان نیز بتواند بهترین نتایج را در قطر بگیرد و از گروهش صعود کند.این وظیفه ماست که با تیم ملی همکاری کنیم و باعث خوشحالی ما می شود که تیم ملی کشورمان برای اولین بار از گروهش صعود کند و آرزوی موفقیت داریم.

او درباره اینکه شرایط تیم ملی را با در اختیار داشتن یکی از بهترین نسل های فوتبالی چگونه می بیند، گفت: قطعا نسل خیلی خوبی داریم. خیلی از بازیکنان ما لژیونر بوده و کاملا باتجربه هستند و در اروپا بازی می کنند. این می تواند خیلی به ما و تفکرات سرمربی تیم ملی کمک کند. یک سری بازیکنان داخل ایران نیستند و با برنامه ریزی که صورت گرفت و ایده ای که آقای کی روش داشتند و به ما نیز منتقل کردند تا همکاری کنیم، خدا را شکر تمرینات خوب و منظمی را سپری کرده اند.

مرفاوی اظهار داشت: چون در اردو هستیم، در کمپ به تیم ملی نزدیکیم. کاملا شرایط خوب است و ان‌شاءلله به لحاظ فنی هیچ مشکلی نداشته باشیم و شرایط بر وفق مراد باشد که تیم نتایج خوبی کسب کند.

وی در مورد اینکه برای دستیاری کی روش به او پیشنهادی داده شده بود، پاسخ داد: خیر، اصلا. فقط با توجه به مسئولیتی که در تیم ملی جوانان داشتیم، از ما خواستند با تیم ملی همکاری انجام دهیم که این اتفاق نیز رخ داده است.

سرمربی تیم ملی جوانان درباره وضعیت تیم خود و اردوی بلاروس گفت: مرحله دوم اردویمان را از روز جمعه آغاز کرده ایم و شنبه برای برگزاری ۲ بازی تدارکاتی با تیم ملی امید بلاروس، عازم این کشور هستیم. پس از بازگشت، در آذرماه باز هم برای برگزاری اردو برنامه داریم و آن را به فدراسیون تحویل داده ایم. کمیته جوانان با تعامل فدراسیون در حال همکاری هستند. بازی های تدارکاتی و اردوهای مختلف را برای ما فراهم می کنند. برای اواخر آذر ماه، اردوی عمان تقریبا هماهنگ شده است.

مرفاوی درخصوص شایعات منتشره درباره حذف تیم ملی ایران از جام جهانی به دلیل مسائل سیاسی گفت: چنین چیزی نیست. همه می بینیم که تیم ملی در حال اعزام به مسابقات است و فکر می کنم نظر نهایی را خود فیفا داده است و هیچ صحبتی نیست. تیم ملی نیز با تمام قدرت در این رقابت ها شرکت خواهد کرد.