شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت ارشاد#جام جهانی#رسانه‌ها

سینا کلهر: لیست رسانه‌ها برای اعزام به جام جهانی نهایی شده و فقط تایید وزارت ارشاد مانده است

سینا کلهر: لیست رسانه‌ها برای اعزام به جام جهانی نهایی شده و فقط تایید وزارت ارشاد مانده است

معان وزیر ورزش و جوانان درباره اعزام خبرنگاران به قطر برای پوشش مسابقات جام جهانی 2022 توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سینا کلهر در حاشیه مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان که در برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: لیست رسانه‌ها برای اعزام به جام جهانی نهایی شده و فقط تایید وزارت ارشاد مانده است. طبق قانون ما باید لیست را نهایی می‌کردیم و برای وزارت ارشاد می‌فرستادیم که این کار انجام شده است. به محض اینکه لیست نهایی مورد تأیید وزارت ارشاد برای ما فرستاده شود در هفته آینده جلسه را برگزار می‌کنیم و کارهای اعزام و اسکان هم انجام خواهیم داد و مشکلی پیش نخواهد آمد. ما فقط منتظریم لیست نهایی خبرنگاران و عکاسان اعزامی ارسال شود تا کاروان رسانه به قطر عازم شوند.

وی افزود: طبق قانون وظیفه نظارت بر نظام رسانه‌ای و خبرنگاری برعهده وزارت ارشاد است. برای انتخاب اولیه کمیته‌ای شکل گرفته و با چند شاخصی که خود فدراسیون پیشنهاد داده بود، لیست اولیه تأیید شد از جمله اینکه در مرحله اول تیم ملی این رسانه‌ها فعال بودند، بخش ورزشی فعال داشته باشند و ۲ یا سه شاخص دیگر را نیز باید داشته باشند. فهرست اولیه تهیه شده و دو بار در فدراسیون اصلاح شده است، برای ما ارسال و طبق قانون ما هم باید به نهاد تخصصی ارسال می‌کردیم. به محض اینکه این نهاد تخصصی نتیجه نهایی را به ما اعلام کند کارهای اعزام و بلیت را انجام خواهیم داد و یک دوره آشنایی با خبرنگاران در تهران یا کیش برگزار خواهیم کرد. این جلسه برای توجیه خبرنگاران نیست، بلکه یک سری قوانین و مقررات در کشور قطر است و محدودیت‌ها و چارچوب‌ها و مسائل امنیتی و خبری در قطر وجود دارد که این موارد را به اطلاع خبرنگاران خواهیم رساند.

کلهر در مورد هزینه‌های اعزام خبرنگاران از سوی وزارت ورزش اظهار داشت: حمایتی است که دولت انجام خواهد داد که در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته، تقسیم کار هم شده است بخشی از کارها را فدراسیون و بخشی دیگری از آن را وزارت ورزش انجام می دهد. شاید یک سوم هزینه‌ها را هم وزارت ارشاد تقبل کند.

وی در مورد قیمت بلیت پرواز رفت و برگشت به جام جهانی خاطرنشان کرد: قیمتی که وزارت راه به صورت رسمی اعلام کرد ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رفت و برگشت بود اما متأسفانه الان روی سامانه این قیمت نشان داده نمی‌شود و الان همه وقت ما صرف این می‌شود که خبر اعلامی باید محقق شود و از سامانه مردم بتوانند بلیت بخرند. در حال حاضر تعداد قابل توجهی بلیت ۵ میلیون و ۴۰۰ خریدند و من از آن معطل هستم و سه چهار روز روی سامانه قطری بود اما دوباره در آنجا هم یک تحول انجام شد. الان مذاکره ما بر این است که در همین رنج قیمت ۱۳ میلیون بلیت ها فروخته شود و سخنگوی دولت هم قول پیگیری داد که پروازهای ایرانی و قطری با این قیمت به فروش برسد و امیدوارم در همین هفته مشخص شود.

انتهای پیام