شهرخبر

دستیار ایرانی کی روش مشخص شد/ سرمربی پرتغالی پیراهن تیم ملی را تایید کرد

سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کرد کارلوس کی‌روش لباس تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را تأیید کرده است.

دستیار ایرانی کی روش مشخص شد/ سرمربی پرتغالی پیراهن تیم ملی را تایید کرد

 احسان اصولی در حاشیه مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: خوشحالیم به لطف خدا و درایت همکاران در فدراسیون، امورات مربوط به آماده‌سازی تیم ملی یکی پس از دیگری به بهترین شکل ممکن محقق شد. در آستانه این رویداد مهم و بین‌المللی تیم ملی ایران ان‌شاءالله با قدرت و نشاط حضوری موفقیت‌آمیز خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز هم به هر حال رونمایی از پیراهن تیم ملی داریم. پیراهنی که با یک نشان تجاری ایرانی در یک رویداد مهم جهانی شرکت خواهد کرد. همه ما ایرانی‌ها در کنار اینکه به تیم ملی و بازیکنان افتخار خواهیم کرد؛ برای اولین‌بار یک نشان ایرانی هم در این رویداد خودنمایی خواهد کرد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش گفت: به هر حال دستیاران توسط سرمربی معرفی می‌شوند. او معرفی کرده و پیگیری‌ها در حال انجام است و امیدوارم برای روز پنجشنبه این اتفاق بیفتد. پیشنهاد کی‌روش آقای مارکار آقاجانیان است.

اصولی در واکنش به این پرسش که امروز یک دستیار جدید پرتغالی به کادرفنی اضافه شده و آیا این مربی تا جام جهانی در تیم ملی حضور خواهد داشت،‌عنوان کرد: من هنوز در این مورد اطلاع دقیق ندارم؛ می‌پرسیم تا بدانیم داستان چیست.

وی درباره امکانات تیم ایران در قطر توضیح داد: همه چیز ماه‌ها است هماهنگ شده است. محل اقامت تیم ملی براساس هتل هایی که فیفا اعلام کرده و استانداردهایی که دارد هماهنگی‌ها انجام شده است. همکاران ما هم بازدید کردند و رئیس فدراسیون روز پنجشنبه از کمپ بازدید خواهد کرد. همه چیز در شرایط مطلوب و خوبی است و نگرانی وجود ندارد. ان‌شاءالله تیم در بالاترین استانداردهای موجود در قطر امکانات و محل تمرین تهیه شده و ان‌شاءالله تیم ایران در فضای خوب و با نشاط جلو می‌رود.

«آیا بازی با تونس قطعی است؟» سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش گفت:‌ بله ولی پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره روند تهیه پیراهن تیم ملی گفت: یک کمیته فنی شکل گرفت و در آن کمیته بنا شد بالاترین استانداردها رصد شود و برند تجاری براساس آن عمل کند. طبق نمونه کارهایی که برای ما آوردند و برندهای بزرگ دنیا بود، دقیقاً همان تکنولوژی استفاده شده است. در بحث طراحی هم کارگروه‌هایی شکل گرفته و طراحان نظرات‌شان را ارائه کردند و براساس آن نظرات یک پیراهن شکیل، مبتنی بر نشان‌های سرزمین‌مان ایران و نشان یوز ایرانی. البته شکل آن کمی تغییر کرده است که خواهیم دید. پرچم پُر افتخار کشورمان نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: کمیته‌ای که تشکیل شد، متشکل از دبیرکل، سرپرست تیم ملی و یک کارشناس پوشاک بود. این موضوع در زمان سرپرستی میرشاد ماجدی انجام شد. بعد از آن کی‌روش هم یک جلسه ای تشکیل داد و نمونه کار را با حضور تولیدکننده دیدند و ایشان هم تأیید کردند لباس استانداردهای لازم را از لحاظ جنس و دوخت داشتند و نظر مثبت کی‌روش هم اخذ شده است.