شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استان اصفهان#مواد مخدر

بیش از ۲ تُن مواد مخدر در اصفهان کشف شد

بیش از ۲ تُن مواد مخدر در اصفهان کشف شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۲ تُن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر با هوشیاری و اشرافیت ماموران این فرماندهی خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار سرتیپ محمدرضا میرحیدری افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان با هوشیاری و اشرافیت بالا و همچنین استفاده از ابزارهای تخصصی و پلیسی، از انتقال محموله سنگین موادمخدر به استان مطلع و بلافاصله اقدامات لازم در راستای شناسایی آنها را انجام دادند.

وی اظهار داشت: در این راستا سه باند قاچاق عمده مواد مخدر که از استان های جنوبی به سمت اصفهان آمده بودند توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان شناسایی و در عملیات های جداگانه نسبت به انهدام این باندها و دستگیری اعضای آنها اقدام شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اعضای باندهای مذکور را ۲۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این افراد ۳سه قبضه اسلحه جنگی به همراه فشنگ های مربوطه و ۶ دستگاه خودروی سبک و سنگین کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع طرح های انجام شده ۲ تُن و ۱۰۰ کیلو انواع مواد مخدر شامل یک تُن و ۵۲۱ کیلو تریاک، ۵۷۱ کیلو حشیش، پنج کیلوگرم هروئین و سه کیلو شیشه کشف شده است.

سردار میرحیدری افزود: علاوه بر برخورد با باندها و شبکه‌های قاچاق مواد مخدر، برخورد با خرده فروشان این مواد در درون محلات نیز با دقت و ظرافت خاصی دنبال می شود که در این خصوص از ابتدای آبان ماه سالجاری تاکنون ۸۱ مرحله طرح در نقاط آلوده شهر اصفهان و دیگر شهرستان های استان اجرا شده که در این طرح ها ۳۴۰ خرده فروش مواد افیونی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

وی تصریح کرد: مجموعه انتظامی استان در زمینه مبارزه با پدیده شوم قاچاق و توزیع مواد مخدر اراده‌ای قوی دارند و مصمم هستند با کسانیکه در این امر قدم برمی‌دارند و باعث آلوده کردن جوانان این مرز و بوم می شوند قاطعانه برخورد کنند.

این مقام ارشد انتظامی با هشدار به سوداگران مرگ و قاچاقچیانی که از راه  قاچاق مواد مخدر ارتزاق می‌کنند، گفت: کسانیکه از این طریق برای خود درآمدی کسب می‌کند باید بداند با قاچاق موادی که باعث نابودی جوانان و آینده سازان کشور می شود هرگز نمی‌توانند برای خود موفقیت و آرامشی در زندگی کسب کنند و به این افراد توصیه می کنم هرچه زودتر از مسیری که انتخاب کردند بازگردند و با تغییر رویه و اصلاح رفتارشان آینده روشنی را برای خود و فرزندانشان رقم بزنند.

وی، همچنین از آمادگی این فرماندهی برای درمان و بازپروری جوانانی که در دام اعتیاد گرفتار شدند خبر داد و گفت: از این افراد می‌خواهم که پیش از اینکه توسط ماموران دستگیر شوند، خود را به پلیس مبارزه با موادمخدر و همچنین تمامی مراکز پلیس درسطح استان معرفی کنند و ما هم با کمک دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی آنها را به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل می‌دهیم و تمام تلاش خود را در بحث درمان و بازپروری آنها انجام خواهیم داد.