شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس

پیشکسوت پرسپولیس : ۳ مربی را بیشتر از همه قبول دارم

مهاجم اسبق پرسپولیس گفت: تنها ایرادی که از یحیی می‌توانم بگیرم این است که او گاهی بیش از اندازه غرولند می‌کند یا اینکه صحبت‌های منفی در خصوص باشگاه یا شرایط تیمش انجام می‌دهد.

پیشکسوت پرسپولیس : ۳ مربی را بیشتر از همه قبول دارم

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

مهاجم اسبق تیم ملی و پرسپولیس اعتقاد دارد خریدهای سرخپوشان تهرانی در تابستان گذشته عامل اصلی صدرنشینی این تیم بوده است. جمشید شاه محمدی با بیان این مطلب، گفت: در فصول گذشته خریدهای پرسپولیس ایرادات اساسی داشت. به طور مثال سال گذشته یک بازیکن مثل تیمروف به پرسپولیس آوردند که به نظرم او اینجا فوتبال یاد بگیرد. من همان سال گذشته گفتم که با بالای ۵۰ سال سن می‌توانم بهتراز شرزود تمیروف گل بزنم و دوستان فکر کردند شوخی می‌کنم. الان او کجاست؟! چرا در پیکان گل نمی‌زند؟ مگر در این تیم فشاری روی این مهاجم است؟

وی ادامه داد: سال‌های قبل تر نیز با خرید امثال دی کارمو، تادئو و حتی ماریو بودیمیر که همگی دست کمی‌از تمیروف نداشتند، به جایی نرسیدیم. امسال اما پرسپولیس راه دیگری در پیش گرفت. من فکر می‌کنم فصل گذشته دوستان در پرسپولیس تصور می‌کردند خیلی راحت می‌توانند به عنوان قهرمانی برسند و رقیبان از جمله استقلال را دست کم گرفتند. دنبال خریدهای ضعیف رفتند در حالی که استقلالی‌ها خریدهای مناسبی در همه خطوط داشتند. همین اشتباه و ضعف‌های تیم به ویژه درامور دفاعی باعث شد قهرمانی از کف برود.

شاه محمدی افزود: الان اما می‌بینیم خبری از خارجی‌های بی کیفیت نیست. گئورگی گولسیانی، شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا بازیکنان تأثیرگذاری در بازی‌های پرسپولیس نشان داده اند. این موضوع ثابت می‌کند که اگر هنگام خرید دقت به خرج دهید می‌توانید نفرات خوبی با قیمت مناسب پیدا کنید. حالا شاید بگویند یورگن لوکادیا گرانقیمت است درحالی که قیمت او معقول است. مهاجمی‌با رزمه لوکادیا و درسطح او می‌تواند سه یا چهاربرابر دستمزدش در ایران را از کشورهای عربی بگیرد و حالا در پرسپولیس توپ می‌زند.

مهاجم اسبق تیم ملی در ادامه عنوان کرد: من به خریدهای پرسپولیس نمره ۲۰ می‌دهم. همه آنها عالی کار کرده اند. به تیم پرسپولیس هم نمره ۱۹ می‌دهم و آن یک نمره را هم به خاطر عملکرد ضعیف در تهران و بازی مقابل تراکتور کسر می‌کنم. هر چند شنیدم آن بازی در شرایط مناسبی انجام نشده اما در بازی بعدی مقابل سپاهان هم تأثیرات دیدار با تراکتور مشهود بود. در مجموع پرسپولیس در جمع آوری امتیاز عالی عمل کرد و می‌بینیم حالا با ۲۴ امتیاز از ۱۱ بازی صدرنشین لیگ برتر شده است.

وی در خصوص انتقادات از سبک بازی یحیی گل محمدی نیز تصریح کرد: آن زمانی که یحیی گل محمدی پرسپولیس را به فینال آسیا رساند یا قهرمان لیگ برتر ایران کرد همه به به و چه چه می‌کردند اما الان چه شد؟ تیم پرسپولیس در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر است و این کافی نیست؟ من ۳ مربی را در فوتبال ایران خیلی قبول دارم. به نظر من هم یحیی گل‌محمدی و هم حمید مطهری مربیان کاربلد و حرفه‌ای هستند و همین‌ها بودند که باعث شدند پرسپولیس قهرمان شود و به فینال آسیا برود. در حال حاضر یحیی را سیبل کرده‌اند و این کار غلطی است. تنها ایرادی که از یحیی می‌توانم بگیرم این است که او گاهی بیش از اندازه غرولند می‌کند یا اینکه صحبت‌های منفی در خصوص باشگاه یا شرایط تیمش انجام می‌دهد. در غیر این صورت او مربی بزرگ، موفق و حالا با تجربه ای است. حمید مطهری هم در نساجی مازندران ثابت کرد یک مربی با کلاس، جنتلمن و فنی دیگر به جمع سرمربیان لیگ برتری اضافه شده است. مربی دیگری که خیلی قبولش دارم امیر قلعه نویی است. او یکی از با هوش ترین فوتبالیست‌های زمان خودش بود که در دوران مربیگری هم این هوش به کمک اش آمده است. امیرقلعه نویی هر جا بوده تیمش را مدعی کرده و حالا هم با گل گهر فوتبال تهاجمی‌و شیکی ارائه می‌دهد.

شاه محمدی ضمن انتقاد از هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس یادآور شد: یک روزی من گفتم اگر پرسپولیس به صورت انحصاری لبو می‌فروخت سالانه میلیاردها تومان درآمد کسب می‌کرد اما در همه این سال‌ها مدیران این باشگاه توانایی به راه انداختن یک فروشگاه یا یک رستوران را نداشتند تا بتوانند به وسیله آن درآمدزایی کنند. کسی آن حرف‌ها را جدی نگرفت و حالا می‌خواهم بپرسم که نقش هیئت مدیره پرسپولیس چیست؟ اگر به کت و شلوار پوشیدن، دو هفته یک بار جلسه گذاشتن، ناهار و عصرانه و چای خوردن، گفتن و خندیدن باشد من خودم پیشکسوتانی می‌شناسم که خیلی خوب خاطره تعریف می‌کنند و می‌توانند همه را سرگرم کنند. حاضرند کت و شلوار هم بپوشند اما چرا آنها عضو هیئت مدیره نیستند؟ نقش هیئت مدیره فعلی چیست؟ مهم ترین انتظار این است که هیئت مدیره بتواند درآمدزایی کند اما تنها کاری که دوستان قادر به انجام آن نیستند درآمدزایی است. هرچند این صحبت‌ها به جایی نمی‌رسد اما آن قدر تکرار می‌کنیم بلکه به گوش وزارت ورزش و جوانان برسد.

وی تأکید کرد: پرسپولیس متعلق به امثال علی پروین، محمود خوردبین، محمد پنجعلی، حسین عبدی، مجتبی محرمی‌و ... و کسانی است که عمر و جوانی خود را در این تیم گذاشته اند. دوستان باید بدانند چه کسانی در گذشته تلاش کردند، فداکاری کردند و از پول‌های آنچنانی گذشتند تا پرسپولیس سرپا بماند. حالا کسانی عضو هیئت مدیره این باشگاه هستند که فوتبالی‌ها اسمشان را هم نشنیده اند. این برای فوتبال ایران و پرسپولیس قشنگ نیست. این تیم مردمی‌است و باید اعضای هیئت مدیره و مدیران آن را مردم انتخاب کنند.

شاه محمدی در پایان به وضعیت تیم ملی ایران اشاره کرد و افزود: کارلوس کی‌روش مربی بزرگ و با تجربه ای است که نظم و انضباط را به این تیم آورده است. با این وجود من معتقدم اگر اتفاقی هم قرار است در جام جهانی بیفتد باید روی تک ستاره‌ها حساب باز کرد. ستاره‌های مثل مهدی طارمی‌یا سردارآزمون شاید بتوانند در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، شگفتی ساز شوند. بنابراین نباید تیم ملی را تحت فشار گذاشت و انتظارات را خیلی بالا برد. باید واقع بین باشیم اما شاید غیرت و تعصب ایرانی بتواند اتفاقاتی را رقم بزند.