شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسجد#مسلمان#تاریخ#سال ۲۰۱۹

قاتل ۵۱ نمازگزار مسجد نیوزیلند خواستار تجدیدنظر در حکم حبس ابد خود شد

ایرنا نوشت: یک فرد سفیدپوست «نژادپرست» که با تیراندازی گسترده خود موجب کشته شدن ۵۱ فرد مسلمان در مسجد شهر کریست چرچ نیوزیلند در سال ۲۰۱۹ شده بود، خواستار تجدید نظر دادگاه در حکم حبس ابد خود شد. این جنایت، بزرگترین فاجعه تیراندازی مسلحانه در تاریخ نیوزیلند است.

به گزارش از رویترز، کریس آبراهام یکی از سخنگویان دادگاه تجدیدنظر نیوزیلند در این خصوص گفت که هنوز هیچ تاریخی برای بررسی درخواست این فرد تعیین نشده است.

برنتون تارنت در سال ۲۰۲۰ به حبس ابد بدون تخفیف محکوم شد. وی علاوه بر اینکه متهم به تیراندازی به ۵۱ نمازگزار در شهر کریست چرچ بزرگترین شهر در جنوب نیوزیلند است، قصد داشت تا ۴۰ فرد دیگر در این مسجد را نیز بکشد.

این برای اولین بار است دادگاه‌های نیوزیلند برای فردی حکم حبس ابد صادر کرده‌اند.

در نوامبر سال ۲۰۲۱، تونی الیس وکیل مدافع سابق تارنت اعلام کرد که وی قصد ارائه بازنگری در حکم حبس ابد خود را دارد و دلیل وی نیز این بوده که در زمان وقوع جنایت تحت اجبار بوده است.

الیس همچنین اعلام کرده که دیگر قصد ندارد وکالت این فرد را برعهده داشته باشد.

تارنت که ملیتی استرالیایی دارد، در سال ۲۰۱۹ به نماز جمعه این مسجد حمله کرد و با استفاده از یک سلاح نیمه اتوماتیک، ۵۱ نفر از نمازگزاران در این مسجد را کشت. او از این جنایت خود با استفاده از دوربینی که در دهانش مستقر کرده بود، به صورت زنده فیلمبرداری کرد.

310310