شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چطور
وقتی رکیک‌ترین فحاشی‌ها می‌شود چطور نیروهایمان را راضی کنیم برخورد نکنند؟

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه همشهری:

وقتی رکیک‌ترین فحاشی‌ها می‌شود چطور نیروهایمان را راضی کنیم برخورد نکنند؟

حکومت حق ندارد اجازه دهد به حجاب اعتراض شود/ حضرت علی (ع) هم با غیرشایستگان تساهل نکرد

عبدالله گنجی در روزنامه همشهری نوشت: وقتی فرد مسلمان معتقد به اسلام سیاسی، نظام جمهوری اسلامی، اصل ولایت و مصداق رهبری مشاهده کند که رکیک‌ترین فحاشی سر داده می‌شود چطور باید او را متقاعد کرد که وارد میدان برخورد نشود؟

اعتمادآنلاین|

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه همشهری در سرمقاله امروز این روزنامه برخورد خشن نیروهای امنیتی با معترضان را تایید و تاکید کرده حکومت حق ندارد اجازه دهد به مبانی و ضروریات دین از جمله حجاب اعتراض شود.

به گزارش همشهری، اصل 27‌قانون اساسی که اجازه اعتراض را صادر کرده است، راهپیمایی علیه مبانی و ضروریات دین را استثناء کرده است؛ یعنی حکومت حق ندارد اجازه دهد به حجاب اعتراض شود...بنابراین اعتراض به حدود دین نباید توسط حکومت به‌رسمیت شناخته شود و مردم مسلمان نیز قاعدتا نباید نسبت به اصل دین به میدان بیایند.

گنجی در ادامه یادآور شده است: علی(ع) در 4.5‌سال خلافت و حکومت، 3جنگ خونین در درون جامعه اسلامی داشت. حال آنکه خلفای پیش از او درگیر جنگ‌‌های خارجی بودند. حال می‌توان علی(ع) را خدای‌ناکرده به بی‌تدبیری، نشنیدن حرف مخالف و عدم پیشگیری از مسلمان‌کشی متهم کرد؟ او کسانی که خود را شایسته می‌دانستند، شایسته نمی‌دانست و اندکی تساهل هم نکرد و آنان را مشارکت نداد، آیا اشتباه کرد؟

مدیرمسئول روزنامه همشهری در بخش دیگری تاکید کرده است: وقتی فرد مسلمان معتقد به اسلام سیاسی، نظام جمهوری اسلامی، اصل ولایت و مصداق رهبری مشاهده کند که رکیک‌ترین فحاشی سر داده می‌شود چطور باید او را متقاعد کرد که وارد میدان برخورد نشود؟ چطور برخی توقع دارند او را باید کنترل کرد و حرکتش غیرقانونی است اما فحاشی طرف مقابل اشکال ندارد چون فحش باد هواست؟