شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال جاری#قدس

تشدید عملیات مقاومتی در کرانه باختری از ابتدای سال جاری میلادی

تشدید عملیات مقاومتی در کرانه باختری از ابتدای سال جاری میلادی

عملیات مقاومت فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی از ابتدای سال جاری میلادی به طور چشم گیری افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی از ابتدای سال ۲۰۲۲، شاهد تشدید انواع عملیات مقاومتی به ویژه عملیات مسلحانه علیه شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست بوده است.

بر همین اساس، مرکز داده های فلسطینی «معطی» اعلام کرد که عملیات مقاومتی از ابتدای سال ۲۰۲۲ به طور چشم گیری افزایش یافته و به بیش از ۱۰۳۲۵ مورد که ۵۶۵ مورد از آنها عملیات شلیک، ۳۵ مورد حمله با سلاح سرد و ۱۴ مورد عملیات زیر گیری با خودرو بوده است.

بر اساس اعلام این مرکز در سال جاری میلادی، ۳۸۷۱ مورد انواع عملیات، ۱۱۸۱ مورد عملیات مقابله با تعرض شهرک نشینان صهیونیست و ۴۹۹ مورد تظاهرات و راهپیمایی مسالمت آمیز ثبت شده است.

همچنین در عملیات مقاومتی فلسطینیان از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۶ شهرک نشین و نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و حدود ۴۲۲ نفر دیگر زخمی شده اند که این بالاترین آمار از سال ۲۰۱۵ تا کنون بوده است.

از ابتدای ماه اکتبر ۱۳۹ مورد عملیات شلیک، ۳ مورد عملیات زیرگیری با خودرو و سه مورد عملیات با سلاح سرد رخ داده است که بر اثر آن دو نظامی و یک شهرک نشین صهیونیست به هلاکت رسیده اند.