گزارش/ یونایتد - بارسلونا ، جنگی که ریشه در تاریخ دارد

به گزارش رکنا، در مرحله پلی آف لیگ اروپا ، دو تیم منچستریونایتد و بارسلونا باید به مصاف هم بروند. هر دو تیم از پرهوادار‌ترین و اصیل‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال هستند و هواداران برای دیدن این بازی لحظه شماری خواهند کرد. به همین بهانه نگاهی می‌اندازیم به تقابل‌های گذشته دو تیم در رقابت‌های مختلف:

منچستریونایتد 3 – 0 بلوگرانا / رقابت‌های جام در جام اروپا 1984 مرحله نیمه نهایی / 2 گل از برایان رابسون و یک گل از فرانک استاپلتون در اولدترافورد یونایتد را پیروز میدان کرد.

یونایتد بارسا

منچستریونایتد 2 – 1 بارسلونا / رقابت‌های جام در جام اروپا 1991 فینال / 2 گل از مارک هیوز برای یونایتد و تک گل بارسلونا توسط لس سیلی(گل به خودی) موجب شد فرگوسن اولین قهرمانی خود را با شکست بارسلونا در اروپا جشن بگیرد.

یونایتد بارسا

بارسلونا 3 – 3 منچستریونایتد / رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا 1998 مرحله گروهی / دو گل از ریوالدو برای بارسلونا و یک گل از جیوانی در اولدترافورد. در نهایت یونایتد و بایرن از این گروه صعود کردند و بارسلونا حذف شد. دو تیم در فینال هم بازی کردند که یونایتد قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و اولین سه گانه خود را کسب کرد.

یونایتد بارسا

منچستریونایتد 1 – 0 بارسلونا / لیگ قهرمانان اروپا 2008 مرحله / بازی اول در نیوکمپ به تساوی بدون گل منجر شد. در اولدترافورد یونایتد با شوت وحشتناک پل اسکولز از فاصله 25 یاردی به گل رسید. بارسا بعد از آن بازی را به دست گرفت اما در نهایت شکست خورد و حذف شد. یونایتد به فینال رفت و با شکست چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

یونایتد بارسا

بارسلونا 2 – 0 منچستریونایتد / رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا 2009 فینال / در نیمه اول یونایتد با رونالدو بارسلونا را تحت فشار شدید قرار داده بود. ساموئل اتوئو با گذر از ویدیچ گل اول را به ثمر رساند. بعد از آن ژاوی و اینیستا وسط زمین را مال خود کردند تا لیونل مسی گل دوم را به ثمر برساند و بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود و انتقال شکست‌های قبلی را بگیرد.

یونایتد بارسا

بارسلونا 3 – 1 منچستریونایتد / لیگ قهرمانان اروپا 2011 فینال / یونایتد به دنبال جبران شکست در رم بود. ومبلی لندن برای آن‌ها به نوعی ورزشگاه خانگی محصوب می‌شد. پدرو گل اول بارسا را زد و وین رونی بازی را به تساوی کشاند. لیونل مسی گل دوم بارسلونا را به ثمر رساند و در نهایت داوید ویا ضربه نهایی را بر پیکر یونایتد وارد کرد تا بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.

یونایتد بارسا

بارسلونا 3 – 0 منچستریونایتد / لیگ قهرمانان اروپا 2019 مرحله یک چهارم نهایی / دو گل از لیونل مسی و یک گل از فیلیپه کوتینیو شب تلخی را برای سولسشایر رقم زدن. سولسشایر بعد از قهرمانی سال 1999 اولین بار بود که به نیو‌کمپ باز می‌گشت.

بارسلونا

دو تیم که به عنوان سلاطین لیگ قهرمانان اروپا شناخته می‌شدند و در چندین فینال اروپایی با هم بازی کرده‌اند، حالا کارشان به لیگ اروپا کشیده است. یونایتد و بارسا تیم‌هایی هستند که حتی اگر در لیگ دسته چهارم یک رقابت هم بازی کنند تمام دنیا برای تماشای آن‌ها خواهد نشست.

یونایتد بارسا

انتهای پیام/