شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تحریم

نقش شرکت عربستانی در تحریم محصولات میهن

به گزارش مشرق، یک فعال رسانه ای در رشته توئیتی درباره تحریم محصولات شرکت لبنیات میهن نوشت:

شرکت لبنیات و مواد غدایی المراعی عربستان چگونه رقبای منطقه‌ای خود را به روش‌های مختلف تخریب و تضعیف می‌کند؟

کمپانی مزون عمان، میهن در ایران و کاله در عراق سه شرکت رقیب در سطح منطقه‌ای و در سطح کشورها بودند که ردپای شرکت المراعی عربستان در ضربه زدن به آنها دیده می‌شود.

 در سال ۹۸ کارخانه کاله در عراق دچار حریق گسترده شد که مدیر عامل آن از عمدی بودن این حادثه خبر داد.در این حادثه ۹۰ درصد کارخانه نابود و ۸۰میلیون دلار خسارت وارد شد. کاله در آن زمان ۲۵ درصد بازار عراق را در اختیار داشت و این سهم رو به افزایش بود. یحیی آل اسحاق شرکت المراعی با همکاری سرویس‌های امنیتی عربستان را متهم اصلی این اتفاق دانست.

المراعی تا سه سال پیش تقریبا بیش از ۸۰ درصد از بازار لبنیات و آب میوه و بخشی از مواد غذایی عمان را در اختیار داشت و چندین کارخانه در نقاط مختلف این کشور تاسیس کرده بود.

دولت عمان با تاسیس کمپانی مزون عملا سهم المراعی در عمان را تصرف می‌کرد المراعی از همان ابتدا در تاسیس این شرکت کارشکنی می‌کرد و شرکت‌های بین‌المللی را تهدید به قطع ارتباط می‌کرد، این شرکت‌ها هم المراعی را به کمپانی نسبتا کوچک مزون ترجیح می‌دادند و این مساله سبب گران شدن ساخت کارخانه‌های مزون شد.

در این روزها کارخانه مزون به طور شفاف اعلام کرده که به سبب تورم جهانی قیمت محصولات خود را افزایش می‌دهد. این مساله سبب اعتراضات گسترده شده و تا حدی پیش رفته که هشتک مقاطعة_شرکة_مزون (تحریم شرکت مزون) در فضای مجازی ترند شد.

مثل همیشه در ترندهای ضد منافع دولت عمان و هم چنین ترندهای منطقه به قول اعراب رد پای مگس‌های الکترونیکی عربستان یا همان ربات‌ها دیده می‌شود. این مساله را چند چهره امنیتی عمان در لفافه مطرح کردند و کاربران عمانی نیز به آن اشاره داشتند. توطئه عربستان به اینجا ختم نمی‌شود و عملا با سیاست دامپینگ به دنبال ورشکست کردن کمپانی مزون است. از سوی دیگر با تسلط بر بازار نهاده‌ها و کالاهای سرمایه‌ای و تکنولوژیک تولید در عمان را گران‌تر می‌کند. این نمونه دیگری از فتنه المراعی در منطقه است.

اخیرا هم سراغ شرکت میهن بزرگ‌ترین رقیب منطقه‌ای خود رفته و با همکاری شبکه اینترنشنال و با سو استفاده از اعتراضات ایران و با بهره گیری از ربات‌ها به دنبال تحریم میهن است، و در صورت امکان از ضربه فیزیکی و مادی زدن به کارخانه‌های میهن نیز دریغ نخواهد کرد.

در توییت بعدی می‌تونید مالکان و سهام‌دارن شرکت المراعی را بخوانید:

 مجموعه صافولا، شاهزاده سلطان بن محد بن سعود الکبیر، صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی، موسسات حکومتی،  صندوق سرمایه‌گذاری عربستان، بانک‌ها و دیگران...

نقش شرکت عربستانی در تحریم محصولات میهن

نقش شرکت عربستانی در تحریم محصولات میهن

نقش شرکت عربستانی در تحریم محصولات میهن

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.