شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#جدید#شورای عالی

همکاری تجاری ایران و روسیه وارد فاز جدید می‌شود

همکاری تجاری ایران و روسیه وارد فاز جدید می‌شود

 ایسنا: حجت الله عبدالملکی در دیدار با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان روسیه و نائب رییس دومای روسیه بر تسهیل روند تشریفات گمرکی در مناطق آزاد دو کشور تاکید کرد و افزود: آمادگی خود را برای توافقات اولیه جهت تسهیل فرآیند گمرکی در مناطق آزاد دو کشور اعلام می کنیم و از سرمایه گذاران روسی که علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه های نفت، گاز و انرژی در مناطق آزاد ایران هستند، استقبال می کنیم.

 عبدالملکی بر تشکیل کارگروه های تخصصی بین دو کشور تاکید کرد و افزود: دولت ایران اراده قطعی دارد تا در حوزه ترانزیت امن ترین، سریع ترین و به صرفه ترین مسیر را برای روسیه و سایر کشورهای فراهم کند و ماموریت ما در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد این است که زمینه های لازم را فراهم کنیم.

فعال سازی کریدور شمال ـ جنوب، اولویت همکاری ایران و روسیه


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان روسیه نیز در این دیدار گفت: هدف ما توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورهاست. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان روسیه، به امضای موافقت سه جانبه بین مناطق آزاد انزلی، چابهار و منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان روسیه اشاره کرد و افزود: یکی از بندهای این موافقت نامه برای توسعه کریدور شمال ـ جنوب و حمل و نقل بار از این کریدور است.

سرگئی میلوشکین بر لزوم ایجاد پایگاه باری در ایران و روسیه برای ساماندهی تجارت باری تاکید کرد و گفت: مهم است برای ارائه خدمات به فرستندگان حمل و نقل بارها، سیستم واحدی بین بنادر شمال و جنوب داشته باشیم که به آنها خدماتی همچون بیمه بار و ماشین های باربری ارائه شود.

نائب رییس دومای روسیه نیز در این نشست با بیان اینکه تجارت روسیه نیازمند دسترسی به اقیانوس هند هستند افزود: در سفر اخیر ما به هندوستان و در مذاکره ای که با بزرگترین شرکت سرمایه گذاری هندی داشتیم از همکاری با ایران و روسیه استقبال کردند.

نائب رییس دومای روسیه افزود: پیشنهاد می شود مرکز هماهنگی با حضور منطقه آزاد لوتوس روسیه و مناطق آزاد انزلی و چابهار تشکیل شود تا بتوانیم با تعامل دو کشور کریدور شمال ـ جنوب را هر جه سریعتر راه اندازی کنیم و به بهره برداری برسانیم.