شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#جدید#وزیر جدید

امتیازات ویژه به معلولان/ وزیر جدید کار وعده مسکن داد

کدخبر: ۵۳۳۳۴۴
​اقتصادنیوز:مرتضوی اعلام کرد، در صورتی که تعداد خانوارهای فاقد مسکن دارای چند معلول تحت پوشش بهزیستی، افزایش نیابد، ظرف یکی دو سال آتی صاحب مسکن خواهند شد.
امتیازات ویژه به معلولان/ وزیر جدید کار وعده مسکن داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  سید صولت مرتضوی در حاشیه نشست علمی ـ تخصصی مدیران ارشد ستادی و استانی سازمان بهزیستی کشور و در جمع خبرنگاران، در خصوص تامین مسکن معلولان و جامعه تحت پوشش بهزیستی اظهار کرد: با توافقاتی که با نهادهای حمایتی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام صورت گرفته است، احداث مسکن خانواده‌های دارای چند معلول، تضمین شده است. تعداد قابل توجهی واحد مسکونی  احداث و به خانواده‌ها تقدیم شده و مابقی آن هر تعدادی که باشد به صورت چند جانبه با سازمان بهزیستی و این نهادهای حمایتی تامین می‌شود. همچنین زمین واحدهای مسکونی با منابعی ، تامین و تجهیز و تکمیل خواهد شد. بازه زمانی آن خیلی زمان بر نیست. البته اینکه بگوییم (واحدهای مسکونی) هم‌زمان برای همه احداث می‌شود، اینطور نیست و به صورت سنواتی و با اولویت ساخته می‌شود. به نظر اگر تعداد افزایش نیابد، ظرف یک تا دو سال خانواده های دارای چند معلول، منازل مسکونی شان تامین خواهد شد. 

مرتضوی با بیان اینکه برای سایر معلولان نیز امتیازات ویژه‌ای هم سازمان بهزیستی و هم حوزه معاونت تعاون وزارت کار پیگیر هستند تا تعاونیهای مختلف، تسهیلات مناسبی را پرداخت کنند افزود: اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است. 

مرتضوی در پاسخ به سوالی خصوص چرایی اجرا نشدن بند ۱۲ و ۱۳ قانون حمایت از معلولان اظهار کرد: بخشی ممکن است کمبود منابع و عدم تامین و تخصیص منابع باشد و بخشی نیاز به پیگیری دارد که ابلاغ کردیم با قوت و قدرت پیگیر باشند و به نهادهای نظارتی گزارش کنند تا دستگاه‌های مختلف به وظایف خود عمل کنند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص مستمری معلولیتهای شدید نیز بیان کرد: همه تلاش این است که آن را به حداقل حقوق کار افزایش دهیم.

وی افزود: در بودجه ۱۴۰۲ هم تلاش می‌کنیم که مشکلات برطرف شود اما منابع هم در کشور محدودیت دارد.