شهر خبر

دیزنی و درس زندگی

علاقمندی، سنگ بنای کارآفرینی موفق
دیزنی و درس زندگی

فردای اقتصاد: "همه رویاهای ما می‌توانند محقق شوند، اگر ما شجاعت دنبال کردن آنها را داشته باشیم." این فقط یک نقل قول از والت دیزنی نیست، بلکه چیزی است که شرکتی که او تأسیس کرده است، از طریق هر فیلم، پارک موضوعی و تغییراتی که در صنعت ایجاد می‌کند، به ما نشان می‌دهد. داستان موفقیت والت‌دیزنی مملو از قدرت، خودباوری و تخیل بی‌حدوحصر است. والت دیزنی، یک رویاپرداز بود که به خود ایمان داشت. او قبل از پذیرفته شدن ایده‌هایش، مجبور شد با پاسخ‌های منفی متعددی روبرو شود. او از ساختن پارک‌های موضوعی دیزنی منصرف شد زیرا سرمایه‌گذاران فکر نمی‌کردند که این یک سرمایه‌گذاری سودآور باشد. امروزه اما پارک‌های دیزنی یکی از پربازدیدترین پارک‌های موضوعی در جهان است و میلیون‌ها بازدیدکننده را جذب می‌کند و درآمد میلیاردی دارند. طی سال‌ها، این شرکت خریدهای زیادی را نیز انجام داده و حضور خود را در سراسر جهان گسترش داده است.

داستان موفقیت والت دیزنی: ترسیم نقشه زندگی

قبل از اینکه والت دیزنی به عنوان یک داستان‌نویس چیره‌دست به شهرت برسد، او فقط یک هنرمند سخت‌کوش بود که تلاش می‌کرد تا به موفقیت بزرگی دست پیدا کند. سفر والت‌دیزنی یک کتاب راهنمای الهام بخش است که نشان می‌دهد چگونه می‌توان حتی در تاریک‌ترین زمان‌ها از تجربیات الهام گرفت. وقتی که دیزنی کودکی در حال رشد بود، همیشه به هنر علاقه داشت. هنگامی که دیزنی چهار ساله بود، در سال ۱۹۰۶، او مأمور شد تا پرتره اسب همسایه را بکشد. این اتفاق، علاقه او را به طراحی و نقاشی برانگیخت و او را به آزمایش آبرنگ و مداد رنگی سوق داد. از سال ۱۹۱۱ تا ۱۹۱۷، دیزنی در حالی که دوره‌های آموزشی در موسسه هنر کانزاس و یک دوره مکاتبه‌ای در حوزه کاریکاتور را گذرانده بود، به صورت پاره‌وقت به کار در روزنامه مشغول بود. بعداً،او دوره‌های شبانه را در آکادمی هنرهای زیبای شیکاگو گذراند و مهارت‌هایش را بیشتر کرد که در نهایت او را به شهرت رساند. دیزنی در سال ۱۹۱۹ به کانزاس بازگشت و  طراحی تصاویر تجاری برای استودیوی هنری تجاری Pesmen-Rubin را شروع کرد.

سختی‌ها و آزمون‌ها

والت دیزنی هنگامی که به فرانسه رسید، پس از پیوستن به صلیب سرخ، با جعل تاریخ تولدش سفر خود را آغاز کرد. در آنجا هر وقت می‌توانست، کاریکاتور می‌کشید و حتی موفق می‌شد تعدادی را در روزنامه ارتش چاپ کند. پس از بازگشت به ایالات متحده، دیزنی کارتون ساخت و در خلق افسانه‌های مدرن موفق شد. دیزنی سپس به هالیوود نقل مکان کرد و امیدوار بود که کارگردان فیلم لایو اکشن شود. اما زمانی که تلاش‌های او شکست خورد، او و برادرش شرکت والت‌دیزنی را برای تولید فیلم راه‌اندازی کردند. او برای ساخت یک سریال کمدی بر اساس «آلیس در سرزمین عجایب» مارگارت جی وینکلر قرارداد بسته بود. شوهر مارگارت، چارلز مینتز، بعداً توزیع سریال را بر عهده گرفت و سعی کرد از دیزنی بخواهد که دستمزدش را کاهش دهد. دیزنی نپذیرفت و در نهایت مالکیت معنوی شخصیت اول خود، اسوالد، خرگوش خوش شانس را از دست داد. دیزنی و دوستش Ub Iwerks در مواجهه با زمان مناسب، سری «میکی ماوس» را ارائه کردند. این موش در ابتدا مورتیمر نام داشت قبل از اینکه لیلیان، همسرش، نام آن را تغییر دهد. Iwerks طرح‌هایی را ساخت که به انیمیشن این شخصیت کمک کرد در حالی که دیزنی صدای ماوس را بر عهده داشت و آن را به نمادی که امروز شاهدش هستیم، تبدیل کرد. به زودی، دیزنی با میکی موس و دو سریال کارتونی بعدی به موفقیت دست یافت. با وجود هشدار در مورد آن، دیزنی سپس توجه خود را به انیمیشن‌های واقع‌گرایانه و جلوه‌های ویژه معطوف کرد و سفید برفی و هفت کوتوله را در سال ۱۹۳۴ تولید کرد. در اواخر دهه ۱۹۴۰، سفر والت دیزنی او را به ساخت پارک‌های موضوعی سوق داد. اگرچه یافتن بودجه دشوار بود، او پنج سال را صرف توسعه این ایده کرد، که گاهی اوقات رویای غیرممکن نامیده می‌شد. دیزنی استقامت کرد، مخالفان را نادیده گرفت و اظهار داشت: «بعضی وقت‌ها تردید می‌کنم که آیا «عقل سلیم» راه دیگری برای بیان «ترس» است یا نه. "و ترس اغلب باعث شکست می‌شود."

درس‌های رهبری از والت دیزنی

دیزنی در اوایل متوجه شد که به هنر علاقه‌مند است. حتی با وجود اینکه در مسیر شغلی مشخصی نبود، به کار بر روی مهارت‌های خود ادامه داد و به یادگیری برای بهتر کردن حرفه‌اش ادامه داد. او حتی اطراف خود را با افرادی احاطه کرد که بهتر از او بودند تا کار خوب تولید کنند. داستان موفقیت والت دیزنی آنطور که امروز است نمی‌شد، اگر او به مردم اجازه می‌داد درباره کارش تصمیم بگیرند. هنگامی که مینتز سعی کرد هزینه خود را کاهش دهد، دیزنی که به ارزش و کار او اعتقاد داشت، به او اجازه نداد که زندگی‌اش را هدایت کند. او آن شرکت را ترک کرد و به تنهایی شروع به کار کرد. در مواجهه با پاسخ منفی، در هنگام تبلیغ ایده‌های خود برای یک پارک موضوعی، دیزنی همچنان به دیدگاه خود ایمان داشت. هنگامی که او نتوانست بودجه لازم را پیدا کند، راه‌حل‌های منحصربه‌فردی برای ایجاد دیزنی لند ارائه کرد. اگرچه او نتوانست ببیند که پارک‌های موضوعی دیزنی چگونه جهان را تغییر دادند، اما چشم‌انداز او زمینه‌ساز میراثی ماندگار شد که چندین نسل را سرگرم کرده است.

مهارت‌های رهبری دیزنی در طول زندگی‌اش، به خوبی می‌درخشد، زیرا او افراد را به رویاهای بزرگ و انجام ریسک‌های بزرگ تشویق می‌کرد. او به ما نشان داد که علاقه‌مند بودن به چیزی در نهایت شما را به راه‌حل‌هایی می‌رساند و به شما قدرت می‌دهد تا رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

منبع: INDUSTRY LEADERS

مترجم: شادی آذری حمیدیان