عشق و علاقه اسطوره به وزنه برداری / این خرابه را آیاد می کنیم !

به گزارش رکنا،  بهداد سلیمی سرپرست نایب رییسی فدراسیون وزنه‌برداری در حاشیه جلسه امروز (سه‌شنبه) هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: وقتی فدراسیون وزنه‌برداری را تحویل گرفتیم، با بدهی و کلی کار عقب‌افتاده مواجه بودیم. در رده‌های پایه چند وقتی بود که اردوها برگزار نمی‌شد، با این حال اعزام به مسابقات را در برنامه قرار دادیم.

وی ادامه داد: طی این مدت تیم‌های ملی را ساماندهی کردیم و اردوهای بزرگسالان را تشکیل دادیم. برای تیم نوجوانان و جوانان هم که عازم مسابقات می‌شوند، از هفته آینده اردو خواهیم داشت و برای این تیم‌ها مربیان خوبی گذاشته‌ایم.

سرپرست نایب رییسی فدراسیون وزنه‌برداری به معضل فدراسیون وزنه‌برداری در مورد بدهی‌اش گفت: از وقتی وارد فدراسیون شدیم، با معضل بدهی مواجه بودیم، اما دنبال این هستیم که بدهی‌های این فدراسیون را کم کنیم و همزمان بتوانیم برنامه‌های خود را نیز پیش ببریم. فدراسیون در دوره سرپرستی به سر می‌برد و باید کارهای مربوط به انتخابات فدراسیون را انجام دهیم.

سلیمی ادامه داد: سال گذشته هیچ مجمعی برای فدراسیون برگزار نشد، به همین دلیل در مجمع فوق‌العاده فدراسیون وزنه‌برداری که هفته گذشته برگزار شد، اساسنامه فدراسیون را تصویب کردیم. آیین‌نامه کمیسیون‌ها را هم بررسی و به تصویب رساندیم و قرار شد از چند روز آینده پروسه انتخابات کمیسیون‌ها را آغاز کنیم تا شرایط برای برگزاری انتخابات فدراسیون مهیا شود.

وی در پاسخ به این سؤال که «مبلغ بدهی‌هایی که به آن اشاره داشتید، چقدر است؟»، گفت: بیش از 3 میلیارد به اداره مالیات بدهی داشتیم که البته از طریق رایزنی‌های انجام شده با این اداره و همچنین وزارت اقتصاد و دارایی و کمیسیون اقتصاد مجلس برای بخشی از جرایم بخشودگی گرفتیم و مبلغ بدهی را به 800 میلیون تومان کاهش دادیم.

سرپرست نایب رییسی فدراسیون وزنه‌برداری در ادامه افزود: فدراسیون وزنه‌برداری مبلغ چهار میلیارد و 400 میلیون تومان هم به شرکت توسعه بدهی دارد، طی 6 سال گذشته فدراسیون بابت اجاره بها هیچ مبلغی به شرکت پرداخت نکرده بود و همین مسئله باعث این بدهی سنگین شده است. علاوه بر این‌ها فدراسیون حدود 2 میلیارد تومان هم بدهی جاری داشت.

سلیمی گفت: بنابراین از وقتی آمدیم با یک بدهی بیش از هشت میلیارد تومانی و حجمی از مطالبات دولتی و مردمی مواجه بودیم، در کنار همه این معضلات باید برنامه‌های تیم ملی در بخش‌های مختلف و مسائل مرتبط با هیات‌ها را هم پیگیری می‌کردیم، به خصوص که از نظر سخت‌افزاری ‌شرایط بدی در هیات‌ها داریم. از حیث نیروی انسانی و ورزشکار هم در هیات‌ها شرایط بدی داریم.

وی گفت: متأسفانه شرایط به گونه‌ای است که روی هر نقطه‌ای در وزنه‌برداری دست می‌گذاریم، آن نقطه به یک خرابه تبدیل شده است، اما برای رسیدگی به همه این شرایط انگیزه و برنامه داریم. وزنه‌برداری عشق و علاقه ماست. من، سجاد انوشیروانی، کوروش باقری، حسین رضازاده، حسین توکلی و ... دنبال این هستیم که مشکلات را برطرف کنیم.

سرپرست نایب رییسی فدراسیون وزنه‌برداری با ابراز امیدواری به اینکه کمیسیون‌های فدراسیون زودتر تعیین تکلیف شوند، تصریح کرد: بعد از این مرحله باید با وزارت ورزش در مورد تعیین زمانی برای نام‌نویسی از کاندیداها مکاتبه شود تا اینگونه روند انتخابات جد‌ی‌تر دنبال شود.

سلیمی در پاسخ به این پرسش که «فکر می‌کنید تا پایان سال روند انتخابات فدراسیون تا کجا پیش برود؟»، تصریح کرد: فکر می‌کنم با سرعت عملی که داریم، تا پایان ماه جاری یا اوایل ماه آینده کمیسیون‌های فدراسیون تعیین تکلیف می‌شوند، بعد از آن کاملاً آماده نام‌نویسی از کاندیداها و پیگیری انتخابات هستیم.

او همچنین در مورد اقدامات این فدراسیون برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی وزنه‌برداری که قرار است همزمان با مسابقات قهرمانی جهان برگزار شود، توضیحاتی ارائه کرد. سلیمی با یادآوری اینکه از طرف فدراسیون به‌عنوان کاندیدای ایران برای شرکت در این انتخابات معرفی و تأیید شده است، گفت: طبق اعلام نتیجه تأیید صلاحیت‌های فدراسیون جهانی، ورزشکار قطری هم به‌عنوان دیگر نماینده آسیا برای این انتخابات تأیید شده است. ما برنامه‌هایی برای این انتخابات داریم و کمیته‌های بین‌الملل و روابط عمومی خود را درگیر کرده‌ایم. کمیته ملی المپیک هم حمایت‌هایی را انجام می‌دهد.

سرپرست نایب رییسی فدراسیون وزنه‌برداری با تأکید بر اینکه تمام ظرفیت خود را به کار گرفتیم تا در کمیسیون ورزشکاران صاحب کرسی شویم، تأکید کرد: 3 عضو کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی وزنه‌برداری وارد هیات اجرایی این فدراسیون می‌شوند. بنابراین موفقیت در این انتخابات می‌تواند برای‌مان خیلی زیاد مهم باشد.

سلیمی با بیان اینکه «برای این انتخابات کار سختی داریم.»، یادآور شد: قرار است از هر قاره یک خانم و یک آقا وارد کمیسیون ورزشکاران جهانی شود و فقط هم ورزشکاران هر قاره می‌توانند به نمایندگان آن قاره رأی بدهند. در حالی که ما بعضاً با ورزشکاران اروپایی و آمریکایی و شرق آسیا ارتباطات خوبی داریم و روی رأی آن‌ها حساب کرده بودیم، اما با قانونی که وضع شده است کارمان سخت‌تر خواهد شد.

او با یادآوری اینکه رضازاده عضو هیات اجرایی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیاست، اظهار داشت: دی ماه انتخابات این کنفدراسیون برگزار می‌شود. در بحرین با رییس فدراسیون جهانی ‌و آسیایی وزنه‌برداری رایزنی داشتیم تا در انتخابات پیش‌رو‌ کرسی‌های بیشتر و تأثیرگذاری بگیریم. نتیجه‌گیری در این بخش هم برای‌مان مهم است.

انتهای پیام/