وام مسکن روستایی در شهرهای 25 هزار نفری قطع شده است/بانکها در ارائه تسهیلات مسکن به مردم کم لطفی می کنند

محمدحسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به کم کاری بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات مسکن به مردم گفت:توقع ما این است که بانکها و دولت در حوزه تامین اعتبارات ودیعه مسکن و کمک مسکن به مردم همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: با این حال در بودجه سال 1401 مجلس منابع خوبی را برای موضوع ودیعه مسکن و کمک ساخت مسکن در نظر گرفت اما متاسفانه هنوز آئین نامه های مربوط به این بخش به طور دقیق ابلاغ نشده تا بانکها ملزم به انجام ان باشند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه های سرسام آور تهیه مسکن برای مردم بیان کرد: نیاز است بانکها در زمینه اجاره بهای مسکن به مردم کمک کنند چراکه دولت تسهیلات تکلیفی در این رابطه در اختیار بانکها قرار داده است.

وی با اشاره به اختلال در تخصیص وام مسکن روستایی تاکید کرد: متاسفانه در حوزه انتخابیه بنده مراجعان زیادی مبنی بر عدم تخصیص وام مسکن روستایی وجود دارد لذا متاسفانه اختصاص این وام ها در شهر های 25 هزار نفری قطع شده است و تخصیص این وام ها در ورستاها هم به کندی پیش می رود.

وام مسکن روستایی در شهرهای 25 هزار نفری قطع شده است/بانکها در ارائه تسهیلات مسکن به مردم کم لطفی می کنند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس ادامه داد: متاسفانه بانکها در ارائه تسهیلات مسکن به مردم کم لطفی می کنند و با این حال آئین نامه این بخش باید به سرعت ابلاغ شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بخش ارائه تسهیلات مسکن به مردم، سهمی را دولت وسهم دیگر را بانکها از درآمدهای خود تامین می کنند که باید هر دو بخش وظایف خود را به درستی انجام دهند.