شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس مجلس#مجلس نمایندگان

پلوسی: جمهوری‌خواهان از حمله به شوهرم جوک ساختند

پلوسی: جمهوری‌خواهان از حمله به شوهرم جوک ساختند

همزمان با بالاگرفتن تنش‌ها میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در آمریکا، رئیس مجلس نمایندگان این کشور با اشاره به واکنش جمهوری‌خواهان به حمله به همسرش، از احتمال بازنشستگی خود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که در صورت شکست حزب متبوعش در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، حمله ضاربان به همسرش در تصمیم وی برای بازنشستگی تأثیر خواهد گذاشت.

پلوسی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان، با این پرسش مواجه شد که آیا وی تأیید می‌کند که درباره آینده‌اش و بازنشستگی تصمیم‌گیری کرده است، گفت: تصمیمم با توجه به آنچه طی یک یا دو هفته گذشته افتاد، تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به سوال مجری برنامه درباره اینکه آیا منظور وی حمله به پل پلوسی، همسرش است یا خیر، افزود: بله. منظورم همان اتفاق است.

به گفته پلوسی، همسرش شرایط خوبی دارد اما دوره نقاهتش طولانی خواهد بود. همچنین پلوسی تأیید کرده که جراحی وی موفق بوده اما ضربه واردشده به سرش بسیار شدید بوده است.

پلیس سانفرانسیسکو ۲۸ اکتبر (۶ آبان) پس از دریافت تماس اضطراری، در خانه پلوسی حاضر شد و ضاربِ پل پلوسی را در حالی بازداشت کرد که با یک چکش با او درگیر شده بود. هویت ضارب «دیوید دپپ» اعلام شده است.

نانسی پلوسی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به واکنش جمهوری‌خواهان به خبر حمله به شوهرش، گفت: دیدید که واکنش طرف دیگر ماجرا به این اتفاق چه بود، آنها از آن جوک ساختند و این واکنش هم آزاردهنده است.

وی افزود: در دموکراسی ما، یک حزب وجود دارد که درباره نتیجه انتخابات شک و تردید دارد و آتش را شعله‌ور کرده و هر خشونتی را به استهزا می‌گیرد و این کار باید متوقف شود.

پلوسی در ادامه به حادثه ششم ژانویه ۲۰۲۱ و یورش حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره اشاره کرد و گفت: حقیقتاً فکر می‌کنم که جمهوری‌خواهان باید دروغ‌پراکنی و نشر اکاذیب را متوقف کنند. این یعنی، از هیچ منبعی چیزی درباره آنچه ششم ژانویه رخ داد، سوالی پرسیده نشده و حتی تکذیب می‌شود و حالا با اتفاقی که برای من رخ داده، مقایسه کنید.

پلوسی همچنین نسبت به نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره ابراز «خوش‌بینی» کرد و این در حالی است که پیش‌بینی اکثریت در آمریکا، پیروزی جمهوری‌خواهان در کنگره است.

وی درباره این موضوع گفت: همیشه به تسلط داشتن و پیروزی در انتخابات فکر می‌کنم و اطمینان دارم که حالا هم در چنین موقعیتی هستیم. رقابت نزدیک است و در برخی رقابت‌ها به هر شکل باید پیروز شویم.

وی افزود: می‌ترسم پایه‌های دموکراسی ما لرزان شده باشد. دموکراسی ما بر پایه آرا انتخاباتی بنا شده است. عمیقاً باور دارم که دموکراسی ما به دلیل آنچه دیگران درباره تضعیف انتخابات می‌گویند، در خطر است حتی همین حالا که رو به جلو حرکت می‌کنیم.