شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مسکن#تهران#مجلس

شریعتی:

دولت در زمینه مسکن اقدام قابل قبولی نداشته است

دولت در زمینه مسکن اقدام قابل قبولی نداشته است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تمام نیازهای بخش مسکن در کشور موجود است که به جذب نقدینگی کمک می‌کند و می‌توانست یکی از شاخص‌های کارآمدی دولت باشد اما دولت اقدام قابل قبولی انجام نداده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۱۷ آبان ماه) در صحن علنی مجلس با تاکید بر اهمیت بحث مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات تولید و اشتغال، گفت: یک سال از تصویب قانون جهش تولید مسکن می‌گذرد و طبق قانون حداقل سالی ۳۶۰ هزار میلیارد تومان و تا ۲۰ درصد از مجموع تسهیلات بانکی باید به بخش مسکن تعلق می‌گرفت اما آمارها نشان می‌دهد از مجموع ۳ هزار و ۷۶۰ همت تسهیلات بانکی در یکسال گذشته از شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱ تنها ۱۸ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات مسکن پرداخت شده است که قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه بخش مسکن از مهم‌ترین بخش‌ها است که به منابع و فناوری خارجی نیاز ندارد، بیان کرد: تمام نیازهای بخش مسکن اعم از زمین، مصالح و پول در داخل کشور است و به قدرت جذب نقدینگی نیز کمک می‌کند اما بر اساس آمار، یک سال گذشته که دولت می‌توانست یکی از شاخص‌های کارآمدی دولت هم باشد اقدام قابل قبولی انجام نشده است.

شریعتی تصریح کرد: تمام زمین موردنیاز برای ساخت مسکن، حتی اگر بلندمرتبه سازی انجام ندهیم به نیم درصد مساحت کشور نمی‌رسد و دولت با عرضه زمین می‌تواند اقدامی انقلابی انجام دهد و مانع دخالت سوداگران در بخش مسکن شود.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: بانک‌ها در اعطای تسهیلات به وظایف خود عمل نمی‌کنند چرا که بسیاری از خانه‌های خالی در اختیار بانک‌ها است و بانک‌ها در بخش سوداگری مسکن فعال هستند.

وی تصریح کرد: دستور رئیس جمهور و وزیر اقتصاد که تمام منابع بخش مسکن، آپارتمان و اماکن در اختیار بخش دولتی باید تبدیل به سرمایه شود، انجام نشده و اگر این اتفاق بیفتد شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود، متأسفانه از ابتدای سال جاری قیمت مسکن و اجاره بهای مسکن ۵۰ درصد افزایش داشته است این در حالی است که طبق گزارشات و نظرسنجی‌ها بخش مسکن ۳ برابر موضوع ارز برای مردم مهم‌تر است.