شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#اشتغال#اردبیل#نماینده مردم

بدری:

نباید به بهانه کسری بودجه حمایت از تولید را نادیده گرفت

نباید به بهانه کسری بودجه حمایت از تولید را نادیده گرفت

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: نباید به بهانه کسری بودجه حمایت از تولید را نادیده گرفت، برخی اعتراضات به موضوع بیکاری جوانان برمی‌گردد که این مشکل با حمایت از تولید و اشتغال برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۱۷ آبان ماه) در صحن علنی مجلس درباره بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کل کشور گفت: یکی از ابزارهایی که می‌تواند به رونق اقتصادی و افزایش تولید کمک کند، پرداخت تسهیلات حمایتی به صنایع تولیدی است که مجلس این موضوع را در قالب تبصره ۱۸ بودجه مورد توجه قرار داد.

وی بیان کرد: در تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، ۱۲۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی کم بهره از منابع درآمدی پیش‌بینی شد اما تخصیص آن از ابتدای سال تاکنون صفر بوده است. یعنی می‌توان گفت عملکرد دولت و سازمان‌های مرتبط در باره حمایت از تولید صفر بوده است.

بدری با تاکید بر اینکه بیکاری مشکل تمام استان‌های کشور است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری، بارها بر ضرورت حل مشکل بیکاری تاکید کرده‌اند. با توجه به تأکیدات رهبری برای حمایت از تولید، باید به سمت سرمایه‌گذاری برای بخش تولید حرکت کنیم اما این موضوع با حرف و شعار عملیاتی نمی‌شود و مشکلی حل نخواهد شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: بودجه بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع برای استان‌ها پیش بینی شد اما تاکنون پرداخت نشده است. درآمد هدفمندسازی یارانه‌ها در سال گذشته به صورت صد درصد محقق شد اما چیزی به دستگاه‌ها داده نشده است. بنابراین کوتاهی سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها و سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد مشهود است.

بدری تاکید کرد: نباید به بهانه کسری بودجه حمایت از تولید را نادیده گرفت. برخی از اعتراضات فعلی به موضوع بیکاری جوانان تحصیل‌کرده برمی‌گردد. این موضوع قطعاً با حمایت از تولید و اشتغال برطرف خواهد شد.