امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش عصر امروز (دوشنبه، ۱۶ آبان) در اجلاسیه ۵۶۵ شهید ارتش در قم ضمن ادای درود و سلام به شهدا، امام شهدا و رهبر انقلاب گفت: این اجلاسیه برای ادای احترام به ۵۶۵ شهید ارتش در قم و خانواده‌های آن‌ها برگزار شده است.

وی ادامه داد: خداوند را شاکر هستیم که این توفیق را نصیب همرزمان عزیز من کرد تا با همکاری، محبت و لطف همشهریان من در قم بتوانند پس از سال ها، ۵ یادواره برای شهدای ارتش در قم برگزار کنند. از طرف آحاد کارکنان ارتش و خانواده محترم آن ها از همه مسئولان محترم که برای برگزاری این یادواره ها صمیمانه قدردانی می کنم.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه بیش از یک سال است برای برگزاری یادواره‌ها و یادآوری خانواده شهدا و سرکشی به آن ها فعالیت شده است، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران ادامه بعثت، غدیر و عاشورا است و براساس شواهد موجود حلقه بعدی ظهور بعدی خواهد بود. پس هدف انقلاب اسلامی راهی است که بعثت بنا نهاد و با غدیر راهنمایی شد.

وی افزود: اما، شد آنچه که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت با خون خود و مصائب خود آن را بیمه کرده و باعث بقای اسلام شدند. حضرت امام (ره) با همان آموزه و الگو، انقلاب شکوهمند اسلامی را رهبری کرد و نظام جمهوری اسلامی ایران را پی نهاد.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایتکار که پاگرفتن این انقلاب را خط پایان سلطه شیطانی خود بر جهان می‌دید، تصریح کرد: به همین دلیل، از همان روز نخست، انواع و اقسام توطئه ها را علیه این انقلاب طراحی و پیاده سازی کرد. پیش از اینکه انقلاب به دو سالگی برسد، یک جنگ تمام عیار را بر جمهوری نوپای اسلامی تحمیل کرد.

وی ادامه داد: اینجا بود که یک بار دیگر با رهبری حضرت امام (ره) نقشه راه عاشورا پیاده شد و هزاران رهرو راه قمر بنی هاشم (ع)، علی ‌اکبر(ع)، قاسم بن الحسن(ع) و حبیب بن مظاهر رزم جامه پوشیدند و بیش از ۲۰۰ هزار جان که هر یک از هزار جان عزیزتر بودند با خون خود نهال انقلاب را آبیاری کردند که اینک به درخت تناوری تبدیل شده که اینک هیچ طوفانی بر آن کارگر نیست.