شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#منابع

ببینید | لحظه انهدام انبار مهمات عربستان با موشک‌های بالستیک | شوک بزرگ به سعودی‌ها

دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰

منابع نزدیک به ائتلاف سعودی-اماراتی مدعی شدند که در جریان حملات موشکی جنبش انصارالله به مأرب، انبار مهمات این مزدوران منهدم شده است.

آتش سوزی عربستان

به گزارش همشهری آنلاین، منابع نزدیک به ائتلاف سعودی-اماراتی ادعا کردند که جنبش انصارالله موشکهای بالستیک به سمت شهر مأرب شلیک کرده است.

شبکه خبری العربی گزارش داد، انفجارهای مهیبی لحظاتی پیش شهر مأرب را لرزاند که به خاطر شلیک موشک از سوی انصارالله بوده است.

به ادعای این شبکه، در جریان این حملات موشکی، یک انبار تسلیحات متعلق به مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی منهدم شده است.

این خبر در حالی از سوی این منابع منتشر شده است که ارتش یمن هنوز در این زمینه، هیچ بیانیه‌ای صادر نکرده است. 

هفدهم اسفند ماه گذشته نیز منابع محلی حاضر در استان مأرب یمن خبر دادند که سه انفجار در این استان رخ داد که یکی از آنها مقر وزارت دفاع دولت مستعفی را هدف قرار داد.

در جریان این انفجارها، سرکرده‌های ارشدی از نیروهای «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن کشته شدند. انفجار در وزارت دفاع دولت مستعفی زمانی رخ داد که «صغیر بن عزیز» رئیس ستاد مشترک مزدوران هادی در حال افتتاح یک سیستم حسابداری الکترونیکی بود.

 انفجار دوم نیز در یکی از اردوگاههای متعلق به مزدوران «القوات العمالقه» -وابسته به امارت- در مرزهای مأرب و شبوه رخ داد. منابع اماراتی اذعان کردند که در جریان این انفجار، چندین نفر کشته و زخمی شدند. این انفجار با یک پهپاد صورت گرفت. انفجار سوم نیز شرکت نفتی «صافر» را هدف قرار داد.