شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شرق تهران

مرد اعدامی سردسته باند سارقان خانه های شرق تهران بود

مرد اعدامی سردسته باند سارقان خانه های شرق تهران بود

مرد جوانی که چندی قبل به جرم حمل و نگهداری ۱۰ کیلومواد مخدر حکم اعدام گرفته بود، پس از سالها متواری بودن، سرانجام به اتهام سرقت از خانه‌های شرق تهران دستگیر شد.

چندی قبل، زن جوانی با مراجعه به کلانتری 132 نبرد به ماموران تجسس گفت: ساعتی قبل هنگامی که قصد داشتم وارد خانه‌ام در خیابان پیروزی شوم، متوجه شدم سارقان درب را شکسته‌‌اند و اموال باارزش خانه را از جمله طلا، سکه، پول، موبایل و لپ‌تاپ را به سرقت برده‌اند.

ماموران تجسس کلانتری 132 نبرد پس از دریافت اظهارات مالباخته، موضوع را به بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 (ویژه سرقت) گزارش کردند و برای بررسی‌های ابتدایی راهی صحنه وقوع جرم شدند و پی بردند 4 سارق جوان با تخریب درب خانه، اقدام به سرقت اموال کرده‌اند.

روند پلیسی در رابطه با این سرقت ادامه داشت تا اینکه با دستور بازپرس پرونده، تیمی از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی برای بررسی‌های موشکافانه وارد عمل شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته ساختمان مجاور خانه مذکور، چهره یکی از سارقان حرفه‌ای را شناسایی کردند.

تحقیقات کارآگاهان با دریافت این سرنخ کلیدی ادامه داشت تا اینکه با رصد‌های اطلاعاتی مشخص شد، سارقان برای فروش اموال سرقتی به پاساژ علاءالدین رفته و قصد فروش تلفن همراه را به یک مغازه‌دار دارند که خیلی زود تیم پلیسی برای ردیابی متهمان پای در این مرکز تجاری گذاشتند.

کارآگاهان در گام بعدی با تحقیقات گسترده و بازبینی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند سارقان، تلفن همراه سرقتی زن جوان را نفروختند و با یک پژو سرقتی 405 به پاساژ علاء‌الدین آمدند که در ادامه با اقدامات اطلاعاتی هویت و مخفیگاه متهمان در جنوب تهران را شناسایی شد.

تیم پلیسی به دنبال دریافت  این خبر، با دستور تلفنی از  بازپرس پرونده راهی مخفیگاه متهمان شدند و پس از چند ساعت تعقیب و مراقب، با یک عملیات غافلگیرانه 4 سارق جوان را دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی منتقل کردند؛ متهمان سابقه‌دار پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی در اتاق بازجویی هدف تحقیقات قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر تشکیل باند و سرقت متعدد از خانه‌های شرق و غرب تهران معترف شدند.

در جریان روند قضایی پرونده مشخص شد، سردسته این باند به اتهام سرقت، از سالها پیش تحت تعقیب پلیس آگاهی کرمانشاه بوده و وی  به اتهام حمل و نگهداری 10 کیلوگرم موادمخدر از نوع هروئین در شهرستان دلفان محکوم به حکم اعدام است.

با دستور بازپرس پرونده، متهمان با صدور قرار قانونی برای سیر مراحل قانونی راهی زندان اوین شده‌اند.