شهر خبر

یزدی خواه:

حمایت از کسب و کارهای دیجیتال موجب رشد و شکوفایی آن‌ها می‌شود

حمایت از کسب و کارهای دیجیتال موجب رشد و شکوفایی آن‌ها می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حمایت از کسب و کارهای دیجیتال موجب رشد و شکوفایی آنها می‌شود، گفت: مطمئن باشید دشمنان و کشورهای خارجی فناوری روز را در اختیار ما نمی‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حمایت از کسب و کارهای دیجیتال موجب رشد و شکوفایی آنها می‌شود، گفت: مطمئن باشید دشمنان و کشورهای خارجی فناوری روز را در اختیار ما نمی‌گذارند و باید با حمایت و تکیه از توان داخلی به آنها دست پیدا کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیرامون آئین نامه حمایت از کسب و کارهای دیجیتال اظهار کرد: وظیفه حاکمیت و دستگاه‌های دولتی در همه عرصه‌ها حمایت از تولید کننده داخلی است.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات وظیفه دارد از صاحبان کسب و کارهای دیجیتال حمایت کند، ادامه داد: باید زمینه‌های تسهیل کسب و کارهای دیجیتالی را فراهم و با معافیت‌های مالیاتی و در اختیار گذاشتن تسهیلات بلند مدت و سود کم بانکی از کسب و کارهای دیجیتال حمایت کرد و این می‌تواند به اشتغالزایی حداکثری نیز کمک کند.

یزدی خواه افزود: چرا شبکه ملی اطلاعات زودتر راه اندازی نمی‌شود؟ چرا باید برای کارهای داخلی اینترنت بین الملل را خریداری کنیم؟ چرا شبکه ملی فیبر نوری به همه مشترکین زودتر وصل نمی‌شود؟

وی اضافه کرد: باید پلتفرم‌های داخلی قابلیت بالایی برای رقابت با پلتفرم‌های خارجی پیدا کند. زمانی موشک‌های ما قابلیت برد ۵۰ کیلومتر را داشت اما اکنون بخاطر حمایت داخلی به حدی از پیشرفت رسیدیم که موشک‌های ما نقطه زن شده است.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از کسب و کارهای دیجیتال موجب رشد و شکوفایی آنها می‌شود، خاطر نشان کرد: مطمئن باشید دشمنان و کشورهای خارجی فناوری روز را در اختیار ما نمی‌گذارند و باید با حمایت و تکیه از توان داخلی به آن‌ها دست پیدا کنیم.