شهر خبر

نبیه بری: انتخاب رئیس جمهور، مهمترین اولویت لبنان است

نبیه بری: انتخاب رئیس جمهور، مهمترین اولویت لبنان است

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد که در حال حاضر مهمترین اولویت این کشور انتخاب رئیس جمهور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در جریان دیدار با اعضای سندیکای روزنامه نگاران تاکید کرد که در حال حاضر مهمترین اولویت این کشور انتخاب رئیس جمهور است.

وی با بیان اینکه ما خواهان برگزاری نشست هفتگی با دستور کار گفتگو درباره انتخاب رئیس جمهور هستیم، تاکید کرد: در گذشته همه اختلافات در لبنان با گفتگو حل و فصل شده است و ما باید این رویکرد را الگوی خود قرار دهیم.

این در حالی است که پارلمان لبنان روز پنج شنبه هفته جاری برای پنجمین بار برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور، تشکیل جلسه می‌دهد.

پیش از این پارلمان لبنان در چهار جلسه قبلی خود نتوانسته رئیس جمهور جدید این کشور را انتخاب کند، البته جلسه روز پنج شنبه نخستین جلسه پارلمان این کشور پس از پایان دوره ریاست جمهوری میشل عون است و به نظر می‌رسد این تحول در راستای خروج از این بحران مؤثر باشد.

پارلمان لبنان در چهار جلسه قبلی به دلیل عدم توافق اکثریت اعضای پارلمان، نتوانسته رئیس جمهور جدید را معرفی کند. در برخی از جلسات رأی گیری حتی شمار رای‌های سفید (ممتنع) بیش از آرای نامزدهای حاضر برای احراز مقام ریاست جمهوری بوده است.

برخی محافل سیاسی علت اصلی عدم توفیق پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهور جدید را به کارشکنی‌های حزب قوات به ریاست سمیر جعجع مرتبط می‌دانند. این منابع تاکید دارند که حزب قوات در پی شکست در موضوع انتخاب رئیس پارلمان و انتخاب مجدد نبیه بری در این مقام، تصمیم دارد با مانع تراشی در انتخاب رئیس جمهور جدید از دیگر احزاب سیاسی لبنان انتقام بگیرد.