شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت بهداشت

رئیس دیوان عدالت اداری مطرح کرد؛

وزارت بهداشت موجب افزایش پرونده های دیوان عدالت شده است

وزارت بهداشت موجب افزایش پرونده های دیوان عدالت شده است

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: برخی پرونده‌ها در اجرای احکام دیوان به دلیل عدم تأمین اعتبار از سوی وزارت بهداشت هنوز اجرا نشده که موجب افزایش حجم پرونده‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری، در نشست مشترک با وزیر بهداشت به منظور پیشگیری از طرح دعاوی در دیوان، به رسالت و مأموریت‌های دیوان عدالت اداری اشاره کرد و افزود: دیوان عدالت اداری مسئولیت سنگینی در مقابل مردم دارد و هر رأیی که صادر و یا تصمیمی اتخاذ می‌شود، بر اساس قانون و موازین شرعی است.

وی به آمار وارده پرونده‌های وزارت بهداشت در دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت: برخی از موضوعات ایرادات قانونی دارد و باید قوانین اصلاح شود اما بیشتر موارد را باید خود دستگاه مربوطه اصلاح کند و از صدور بخشنامه‌های غیر قانونی و غیر شفاف خودداری و نیازی به مراجعه به دیوان نباشد.

مظفری با تاکید بر لزوم تمکین پذیری از آرای دیوان عدالت اداری، افزود: تمکین از آرای هیأت عمومی و آرای وحدت رویه را در دستور کار قرار دهید و همچنین برخی پرونده‌ها در اجرای احکام دیوان به دلیل عدم تأمین اعتبار از سوی وزارت بهداشت هنوز اجرا نشده است که این موضوع نیز موجب افزایش حجم پرونده‌ها شده است و باید برای این موضوع تدبیری داشته باشید.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، در ادامه این نشست به بیان مسائل و مشکلات حوزه سلامت پرداخت و گفت: تمام تلاش ما بر این است که نهایت تعامل را با دیوان عدالت اداری داشته باشیم که نتیجه این تعاملات به کاهش ورودی پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری منجر شود.

وی با تاکید بر تشکیل شورای حقوقی، لزوم همسان سازی نظرات دیوان عدالت اداری با وزارت بهداشت در خصوص نحوه جذب اعضای هیأت علمی و مکانیزم اعتراض آنها، افزود: از قضات و صاحب نظران دیوان عدالت اداری دعوت می‌کنیم تا در جلسات شورای فنی و حقوقی وزارتخانه حضور داشته باشند تا در ریل گذاری تصمیمات حقوقی وزارت بهداشت نقش مؤثری داشته و از تصویب مصوبات و ابلاغ بخشنامه‌هایی که مغایر با قانون است، جلوگیری شود.

در پایان، تمامی آرای وحدت رویه و ابطال شده از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به وزیر بهداشت ارائه گردید تا در تصمیمات بعدی مد نظر قرار دهند.