شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کتابخوانی#فرهنگ

برنامه‌های هفته کتابخوانی ستاد اقامه نماز تشریح شد

برنامه‌های هفته کتابخوانی ستاد اقامه نماز تشریح شد

ستاد اقامه نماز با مشارکت خانه کتاب، برنامه‌ها و فعالیت‌های سی‌امین دوره از هفته کتاب و کتابخوانی با شعار "ما همانیم که می‌خوانیم" را با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ حامد صالحی مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، گفت: ستاد اقامه نماز با مشارکت خانه کتاب، برنامه‌ها و فعالیت‌های سی‌امین دوره از هفته کتاب و کتابخوانی با شعار "ما همانیم که می‌خوانیم" را از 21 تا 27 آبان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌کند. مقرر است فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده که بـا مشـارکت مؤسـسه فرهنگی انتشاراتی سـتاد، مدیریت روابط عمومی و معاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اجرا شود. دفاتر اسـتانی ستاد اقامه نماز نیز ضـمن همراهی با دفتر مرکزی، از فرصت‌ها و ظرفیت‌های اسـتانی نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های مؤثر قابل انجام، از محل منابع استانی و برنامه‌های ابتکاری اقـدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اقدامات این هفته را در 6 بخش عنوان کرد و گفت: رونمایی از کتب جدید التألیف و معرفی کتب نمازی و برجسته‌سازی محتوایی از طریق تولیدات رسانه‌ای شامل پوستر و موشن گرافی توسط ستاد مرکزی نماز انجام خواهد شد. با هدف ترویج کتاب‌خوانی، برقراری نمایشگاه کتب نماز با تخفیف ویژه در استان‌ها و برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه کارکنان وخانواده‌های ستاد نیز توسط دفتر مرکزی در دستور کار قرار دارد.

صالحی با اشاره به ضرورت تشویق از فعالان حوزه نماز، گفت: در بخشی از برنامه‌های هفته کتابخوانی، تقدیر از نویسندگان و ناشران و مصاحبه با آنان با هدف نشر اهداف و ایجاد انگیزه در بین اقشار جامعه خصوصاً هنرمندان و اهل قلم صورت خواهد گرفت.

وی در پایان با بیان ضرورت همکاری بین دستگاه‌های اجرایی فرهنگی در سطح مختلف مرکزی، استانی و شهرستانی در اجرای هر چه بهتر برنامه‌های هفته کتابخوانی، روزشمار این هفته را به شرح ذیل اعلام کرد: شنبه 21 آبان نماز ، با نام کودک و نوجوانان در آیینه کتاب؛ یکشنبه 22 آبان نماز و خانواده مؤفق در آیینه کتاب؛دوشنبه 23 آبان نماز ،جوانان و دانشگاه در آیینه کتاب؛ سه شنبه 24 آبان، مسئولان و اقامه نماز در آیینه کتاب؛ چهارشنبه 25 آبان نماز، بانوان وجایگاه آنان در تربیت دینی؛ پنجشنبه 26 آبان نماز، نماز و نشاط معنوی در آیینه کتاب و جمعه 27 آبان، نماز عامل وحدت و انسجام ملی در آیینه کتاب نامگذاری شده است.

انتهای‌پیام/