شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مناظره

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان: باید بیشتر به دانشجویان اعتنا شود، بیشتر شنیده شوند / باید فضا را برای گفت و گو فراهم کنیم

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان: باید بیشتر به دانشجویان اعتنا شود، بیشتر شنیده شوند /  باید فضا را برای گفت و گو فراهم کنیم

 حجت الاسلام تقوی گفت : جلسات هم اندیشی و مناظره ‌، جلسات کرسی‌های آزاد اندیشی، تریبون آزاد در روش‌ها و قالب‌های مختلف باید بیشتر در دانشگاه‌های ما عملی شوند. احساس می‌کنیم باید برای این موضوع شتاب بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه ما قائل هستیم که باید بیشتر به دانشجویان اعتنا شود و بیشتر شنیده شوند، تاکید کرد: باید فضا را برای گفت و گو فراهم کنیم. جلسات هم اندیشی و مناظره ‌، جلسات کرسی‌های آزاد اندیشی، تریبون آزاد در روش‌ها و قالب‌های مختلف باید بیشتر در دانشگاه‌های ما عملی شوند. احساس می‌کنیم باید برای این موضوع شتاب بیشتری داشته باشیم.

حجت الاسلام تقوی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، ضمن بیان این مطلب گفت: جلسات مختلف فکری و فرهنگی در طول سال در دانشگاه‌های ما در حال برگزاری هستند و برای این موضوع برنامه‌هایی داریم. حتما از این به بعد نیز برنامه‌های ویژه‌ای را در این زمینه اجرایی می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما قائل هستیم که باید بیشتر به دانشجویان اعتنا شود و بیشتر شنیده شوند. باید فضا را برای گفت و گو فراهم کنیم. جلسات هم اندیشی و مناظره ‌، جلسات کرسی‌های آزاد اندیشی، تریبون آزاد در روش‌ها و قالب‌های مختلف باید بیشتر در دانشگاه‌های ما عملی شوند. احساس می‌کنیم باید برای این موضوع شتاب بیشتری داشته باشیم.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان: باید بیشتر به دانشجویان اعتنا شود و بیشتر شنیده شوند

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان درباره موضوع عفاف و حجاب و اثرگذاری در مدارس و دانشگاه‌ها گفت: بخشی از این کار باید به صورت بینشی اتفاق بیفتد.

تقوی افزود:‌ الزامات قانونی محدوده خاص خود را دارند و تا حدی امکان اجرا دارند. ما باید بینش بچه هایمان را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: کسانی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند، دغدغه معلمی دارند و حتما از نظر شخصیتی متفاوت هستند.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: در این دانشگاه به دین‌دار بودن دانشجو نباید اکتفا کنیم. این دانشجویان باید دین‌دان باشند و فهم دین را به دست آورند. البته به این نیز نباید اکتفا کرد.

حجت الاسلام تقوی تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان باید دین‌بان تربیت کند؛ یعنی کسانی که به عنوان معلم از دین دیده‌بانی و دفاع می‌کنند. این نیز جز با مسائل بینشی و بصیرتی اتفاق نمی‌افتد. این موضوعات را نمی‌توان با الزامات قانونی حل کرد. حتما باید جلسات و گفت‌وگو را با دانشجویان بیشتر کرد. البته برنامه‌های دیگری نیز در این زمینه‌ها داریم که در آینده بیشتر درباره آن بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد.

۲۱۲۱۷