شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بن سلمان#آمریکا#کاخ سفید

بایدن به مصر می‌رود/ دیدار با بن سلمان در دستور کار

بایدن به مصر می‌رود/ دیدار با بن سلمان در دستور کار

ایسنا نوشت: کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) جهت شرکت در نشست جهانی تغییرات اقلیمی «کوپ۲۷» به مصر می‌رود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کارین ژان ‌پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید در این بیانیه عنوان داشت: «جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از تاریخ ۱۲ الی ۱۳ نوامبر جهت شرکت در نشست سالانه ایالات متحده- انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) و نشست شرق آسیا به کامبوج سفر خواهد کرد. سپس، از تاریخ ۱۳ الی ۱۶ نوامبر برای شرکت در نشست رهبران گروه ۲۰ به اندونزی خواهد رفت.»

این سخنگوی کاخ سفید افزود: «جو بایدن در نشست کوپ۲۷ بررسی مسئله تغییرات اقلیمی را در دستور کار خود قرار خواهد داد. همچنین در کامبوج، بایدن بر تعهد پایدار آمریکا نسبت به جنوب شرق آسیا و علاوه بر آن بر اهمیت همکاری آمریکا- آسه‌آن جهت ایجاد تضمین و شکوفایی در منطقه تاکید خواهد کرد.»

شهر ساحلی شرم‌الشیخ در مصر، از ششم تا ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲، میزبان نشست جهانی تغییرات اقلیمی «کوپ۲۷» است. در نشست امسال اغلب رهبران جهان از جمله جو بایدن و محمد بن‌ سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، شرکت خواهند کرد.

براساس گزارش ایندیپندنت، علاوه‌ بر اهمیت مسائل زیست‌محیطی که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، رهبران کشورهای مختلف در حاشیه این اجلاس، دیدارهای جانبی دارند که در آن به بررسی روابط سیاسی،‌ اقتصادی و مسائل بین‌المللی خواهند پرداخت.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که بایدن می‌خواهد در حاشیه اجلاس تغییرات اقلیمی در شرم‌الشیخ با محمد بن‌سلمان دیدار کند و مسائل متعددی از جمله بهای نفت و گاز، چگونگی حفظ امنیت زنجیره‌های تامین در سراسر جهان و نقش واشنگتن و ریاض در برقراری ثبات و تعادل در زمینه‌های یادشده را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت: «در بالی اندونزی، بایدن با شرکای گروه ۲۰ چالش‌های اساسی از جمله تغییرات اقلیمی، تاثیر جهانی حمله روسیه به اوکراین در حوزه انرژی و امنیت غذایی و همچنین اولویت‌های دیگری که برای اقتصاد جهانی مهم هستند را مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد داد.»

سخنگوی کاخ سفید در ادامه این بیانیه متذکر شد: «پس از سفر رئیس‌جمهور آمریکا، کامالا هریس، معاون جو بایدن نیز به آسیا و شمال آفریقا سفر خواهد کرد. هریس از تاریخ ۱۸ الی ۱۹ نوامبر جهت شرکت در نشست همکاری اقتصادی آسیا- پاسیفیک (APEC) به بانکوک می‌رود. او طی این سفر به تعهد واشنگتن نسبت به همکاری اقتصادی در منطقه هند- آرام تاکید خواهد کرد. کامالا هریس همچنین به مانیل می‌رود تا با رهبران دولت و نمایندگان جامعه مدنی دیدار و گفت‌وگو کند.»

311311