شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رفاه#وزارت#کسب و کار

وزیر کار: اغتشاشات به فضای کسب و کار عمومی هم ضربه وارد کرد/ اولویت‌های مرتضوی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وزیر کار: اغتشاشات به فضای کسب و کار عمومی هم ضربه وارد کرد/ اولویت‌های مرتضوی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که مهمترین اولویت شما در وزارت کار چیست گفت: چند اولویت کوتاه مدت داریم؛ تامین منابع لازم برای پرداخت حقوق و مستمری هایی که وجود دارد، تلاش برای بیمه بیکاری و رفع مشکل بدهی ها به دستگاه های اجرایی از جمله دانشگاه های علوم پزشکی و بخش خصوصی و پرداخت مطالباتی که داروخانه ها دارند و رفع فقر مطلق و تلاش برای کاهش فقر نسبی از جمله اولویت های ما در این وزارتخانه است.

«سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با "تمهیدات وزارت کار برای جبران خسارات کسب و کار های آسیب دیده در اتفاقات اخیر" گفت: متاسفانه بعضی از اتفاقاتی که در اغتشاشات اخیر رخ داد به فضای کسب و کار عمومی هم ضربه وارد کرده است و بعضی از کسبه به لحاظ نگرانی از اموالشان مجبور شدند که کرکره مغازه ها را پایین بکشند. در سایر حوزه ها هم بهرحال مشکل ایجاد می شود و معدل آن را همکاران درحال پیگیری هستند که در گزارش های بعدی اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارتخانه شما همانند وزارت ارتباطات بسته ویژه حمایتی برای این کسب و کارها تعریف خواهید کرد؟ تصریح کرد: ما مدعی و مدافع کسب و کار هستیم و قطعا با به ظرفیت رساندن کارخانجات و بسترسازی برای اشتغال جدید تلاش بر این است که نرخ بیکاری را کاهش بدهیم و مستحضر هستید که کارهای خوبی صورت گرفته است تا ان‌شاالله به کسب و کار رونق بدهیم. 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین اولویت شما در وزارت کار چیست گفت: چند اولویت کوتاه مدت داریم؛ تامین منابع لازم برای پرداخت حقوق و مستمری هایی که وجود دارد، تلاش برای بیمه بیکاری و رفع مشکل بدهی ها به دستگاه های اجرایی از جمله دانشگاه های علوم پزشکی و بخش خصوصی و پرداخت مطالباتی که داروخانه ها دارند و رفع فقر مطلق و تلاش برای کاهش فقر نسبی از جمله اولویت های ما در این وزارتخانه است.

صولت مرتضوی در پایان افزود: دولت درمورد یک میلیون فرصت شغلی قولی را به ما مردم داد،  وزارت کار به عنوان دبیر شورای عالی اشتغال وظیفه اش این است که نخ تسبیحی باشد برای رصد، پایش وبه نتیجه رساندن فرصت های شغلی. 

انتهای پیام