شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

محموله آنتی بیوتیک های خارجی وارد ایران شد

محموله آنتی بیوتیک های خارجی وارد ایران شد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آنتی بیوتیک های خریداری شده از کشور های خارجی، در راه استان هستند و این هفته در داروخانه های مدنظر توزیع خواهند شد.

به گزارش بهداشت نیور، دکتر عباس علیمرادیان بیان کرد: اولین محموله داروهای آنتی بیوتیک از کشور هند شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱، از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد ایران شده و به محض تخصیص آن به استان ها، در داروخانه های شبانه روزی و سانتر اطفال توزیع خواهد شد.

وی تاکید کرد: به دلیل حجم بالای مراجعات به مراکز درمانی و تجویز بیش از حد آنتی بیوتیک در روزها و هفته های اخیر، برخی اقلام دارویی دچار کمبود نه تنها در استان مرکزی بلکه سایر استان ها نیز شده بود که با واردات آنها و توزیع در استان ها، تا حدودی این مشکل حل خواهد شد.

دکتر علیمرادیان در ادامه خاطرنشان کرد: تا زمانیکه عرضه و تقاضا با هم برابر نشوند،این مشکل وجد خواهد داشت به همین دلیل از مردم می خواهیم از خرید و مصرف خودسرانه و همچنین پزشکان از تجویز بی مورد این اقلام خودداری نمایند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از مردم به خصوص والدین خواست تا با توجه به ادامه دار بودن شیوع آنفلوآنزا به ویژه در کودکان، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص فرزندان خود دقت نظر بیشتری داشته باشند.