شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جام جهانی#بهترین بازیکن#تیم ملی

دیگو فورلان - جام جهانی ۲۰۱۰

ستاره ای که با درخشش غیرقابل انتظار بهترین بازیکن جام جهانی شد +عکس

دیگو فورلان

فورلان در رده ملی از سال ۲۰۰۲ در تیم ملی اروگوئه بازی کرد و با حضور در دو جام جهانی در سال ۲۰۱۵ با انجام ۱۱۲ بازی ملی و ۳۶ گل زده از تیم ملی خداحافظی کرد.

سرویس ورزش مشرق - دیگو فورلان در سال ۱۹۷۹ در مونته ویدئو اروگوئه به دنیا آمد، پدر و پدر بزرگش نیز از فوتبالیست‌های صاحب نام اروگوئه هستند. پدرش پابلو فورلان در ۲ جام جهانی ۱۹۶۶ و ۱۹۷۰ برای تیم ملی کشورش به میدان رفته است. فورلان در زمین فوتبال در پست مهاجم بازی می‌کند و فوق‌العاده تکنیکی و از شم گلزنی بسیار بالایی برخوردار بود.


این مهره‌ کلیدی هنوز نسوخته است +عکس
 

وی در تیم‌های پنارول، دانوبیو و ایندپندنت بازی کرد و پس از درخشش، با تیم‌های سطح اول اروپا قرارداد امضا کرد. در باشگاه ایندپندنت از سال ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۲ حضور داشت و ۸۰ بار برای این تیم به میدان رفت و ۳۷ گل به ثمر رساند.

بعد از درخشش در این تیم و زدن گل‌های حساس، در سال ۲۰۰۲ به لیگ برتر رفت و به خدمت تیم منچستریونایتد در آمد و ۲ سال قرارداد امضا کرد. دیگو فورلان در طول ۲ سال ۶۳ بازی برای منچستر انجام داد و ۱۰ گل زد و سال ۲۰۰۴ به اسپانیا رفت و در لالیگا با تیم ویارئال قرارداد ۳ ساله بست. وی ۱۰۶ بار برای ویارئال به میدان رفت و ۵۴ گل به ثمر رساند و سال ۲۰۰۷ به تیم اتلتیکو مادرید نقل مکان کرد.

این مهره‌ کلیدی هنوز نسوخته است +عکس
دیگو فورلان ۲ بار برنده جایزه کفش طلای اروپا شده است

این مهاجم اروگوئه ای پس از درخشش در جام جهانی ۲۰۱۰ یکسال دیگر در تیم مادریدی ماند و سال ۲۰۱۱ به اینترمیلان رفت و جانشین ساموئل اتوئو در این تیم ایتالیایی شد. اما در یکسال ۲۲ بار به میدان رفت و تنها ۲ گل زد. خود فورلان بازی نکردن در جای اصلی خودش را عامل این افت می دانست.

فورلان پس از اینتر به اینترناسیونال برزیل پیوست و ۳ سال آنجا ماند. این مهاجم سپس به سرزو اوزاکا ژاپن پیوست و یکسال هم برای این تیم توپ زد.سپس به گنارول اروگوئه آمد و در سالهای آخر بازی خود هم به لیگ های هندوستان و هنگ کنگ رفت و در سال ۲۰۱۸ در سن ۳۹ سالگی کفش های خود را آویخت.

فورلان در رده ملی هم از سال ۲۰۰۲ در تیم ملی کشورش بازی کرد و در سال ۲۰۱۵ با انجام ۱۱۲ بازی ملی و ۳۶ گل زده از تیم ملی خداحافظی کرد. او در دو جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و ۲۰۱۴ برزیل در کنار ستارگانی چون کاوانی، استوانی، رامیرز، گودین و سوارس عضو تیم ملی کشورش بود و در جام جهانی ۲۰۱۰ مشترکا با ۵ گل آقای گل شد و لقب بهترین بازیکن جام را هم به خود اختصاص داد.

یکی از بهترینهای ۲۰۱۰
در جام جهانی ۲۰۱۰ یکی از مهره‌های موثر تیم کشورش بود و با به ثمر رساند ۵ گل، ۲ پاس گل، زدن ۳۲ شوت به دروازه حریف و ۳۰۹ پاس، یکی از بهترین بازیکنان تیم اروگوئه و جام بود و توپ طلا را نصیب خود کرد.


این مهره‌ کلیدی هنوز نسوخته است +عکس
فورلان به عنوان بهترین بازیکن جام نوزدهم در کنار کاسیاس دروازه بان برتر و مولر آقای گل مسابقات
 

پس از اتمام رقابت های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و قهرمانی تیم اسپانیا، فیفا بهترین های این دوره از رقابت ها را معرفی کرد. توپ طلایی آن دوره از جام به "دیه گو فورلان" ۳۱ ساله از تیم ملی اروگوئه رسید که با به ثمر رساندن ۵ گل، موثرترین بازیکن تیم و جام لقب گرفت.

در آن تورنمنت، وسلی اشنایدر از تیم ملی هلند و داوید ویا از اسپانیا به ترتیب توپ های نقره ای و برنز را از آن خود کردند. رقابت های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی با قهرمانی اسپانیا خاتمه یافت و تیم های هلند، آلمان و اروگوئه به ترتیب دوم تا چهارم شدند.

ستاره ای که با درخشش غیرقابل انتظار بهترین بازیکن جام جهانی شد +عکس



درخشش در سن بالا
در ۳۳ سالگی هنوز هم یک ابرستاره بود و با اینکه درخشش قابل توجهی در اینترمیلان نداشت در لباس اینترناسیونال بهترین گلزن این تیم برزیلی لقب گرفت. فورلان روزهای خوبی را در لیگ برزیل سپری کرد و هوادارانش گلی را که از فاصله ۲۵ متری در دیدار با تیم اسپورتیوو به ثمر رساند فراموش نخواهند کرد.

در اروگوئه او را با فامیلی دومش نیز به خوبی می شناسند: دیگو کوراسو، ستاره ای که در لباس تیم ملی اروگوئه همیشه متعصب و جدی و پر تلاش بود.


این مهره‌ کلیدی هنوز نسوخته است +عکس
 

وقتی گل شماره ۳۲ خود را ثبت کرد و رکورد هکتور اسکارونه (۱۹۳۰) را شکست، گریست و گل خود را به مردم صبور و درد کشیده کشورش تقدیم کرد. برخی اظهارات فورلان درباره تاریخ اروگوئه و ظلمی که به مردم این کشور در چند دهه گذشته شده خشم مقامات سیاسی این کشور را در پی داشته و از این جهت نزد مردم بسیار محبوب و محترم است.