شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#روحانی#ایران#اقتصاد ایران

واگذاری منابع ارزی در دولت روحانی خسارتی بزرگ به اقتصاد بود

فوری | آزادسازی میلیاردها دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران | باقر نمازی از ایران رفت؛ سیامک نمازی آزاد شد

واگذاری ارز ۴۲۰۰ تومانی، ضربه وحشتناکی به اقتصاد ایران وارد کرد. دولت روحانی منابع ارزی را به دست نااهلان سپرد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: این ارزیابی را روزنامه آفتاب یزد از قول «خورشید گزدرازی»، کارشناس و فعال اقتصادی منتشر کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطرنشان می‌کند: دولت سیزدهم، با تفکر و تأمل، پروژه تغییر روند واگذاری ارز ۴۲۰۰ تومانی را کلید زد و مطمئناً در آینده شاهد دستاوردهای جراحی اقتصادی خواهیم بود. به خاطر اقتصاد بیمار هیچ کاری نمی‌شد انجام داد تا دوباره اقتصاد پویا شود تنها کار و بهترین راه‌حل همین مسیر بود که به‌زودی شاهد شکوفایی آن خواهیم بود.

وی با تاکید بر لطمه ارز ۴۲۰۰ بر پیکر اقتصاد گفت: ارز ۴۲۰۰ دادن و عدم نظارت بر اینکه به چه کسـانی تعلق می‌گیرد ضربه وحشتناکی به پیکر اقتصاد ما زد، دولت آقای روحانی بدون اینکه فکر بکند ارز ۴۲۰۰ را به دست نااهلان سپرد.

در هر کشوری وقتی قرار است سوبسیدی به تولید کنندگان داده شود اتاق فکری تشکیل می‌شود و با کمک کارشناسان شناسایی می‌کننـد مثلا تولیدکنندگانی که نیاز به این کمک دارند و با نظارت دولت، آنهـا اقلام مورد نیاز مردم را تولید می‌کنند و حتی وارد می‌کنند و از طریق نظارت کامل دولت به دست مردم می‌رسانند نه اینکه بروند هرچه دوست دارند وارد کنند و با قیمتی که هیچ نظارتی روی آن وجود ندارد به مردم بدهند و به این واسطه نه‌تنها به مردم کمک نکرده‌اند که خودشان فقط بر اموال خود اضافه کرده‌اند و مردم فقیر هم سفره‌هایشان کوچک‌تر شده است.

بهترین کار در عرصه اقتصادی، قطع ارز ۴۲۰۰ تومانی بود، دولت با این کار از نابودی صددرصد اقتصاد جلوگیری کرد چرا که اگر کماکان این ارز دسـت سودجویان بود معلوم نبود بر سـر مردم متوسـط چه بلایی می‌آمد ولی حالا با نظارت بر تولیدکنندگان، دولت می‌تواند کنتـرل کند.