شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سردار آزمون#جام‌جهانی

مهم‌ترین ماموریت برای جاودانه شدن سردار آزمون

قرار بود سردار تا اواسط نوامبر دور از لورکوزن بماند و بر این اساس تا قبل از جام‌جهانی دیگر شانسی نداشت که تیم باشگاهی‌اش را همراهی کند. با این حال ظاهرا او آمادگی‌اش را دوباره به‌دست آورده و از اواسط همین هفته می‌تواند برای لورکوزن به میدان برود.

مهم‌ترین ماموریت برای جاودانه شدن سردار آزمون

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

سردار آزمون بدموقع مصدوم شد؛ درست در روزهایی که خودش را برای جام‌جهانی آماده می‌کند و دقیقا در شرایطی که قصد داشت استعدادهایش را به سرمربی جدید و سرشناس لورکوزن نشان بدهد. این بدشانسی بزرگ برای آزمون بود اما او روزهای سخت آسیب‌دیدگی را پشت سر گذاشته و خیلی زودتر از زمان پیش‌بینی‌شده، آماده بازگشت به میادین شده است.

قرار بود سردار تا اواسط نوامبر دور از لورکوزن بماند و بر این اساس تا قبل از جام‌جهانی دیگر شانسی نداشت که تیم باشگاهی‌اش را همراهی کند. با این حال ظاهرا او آمادگی‌اش را دوباره به‌دست آورده و از اواسط همین هفته می‌تواند برای لورکوزن به میدان برود. آزمون این اواخر در دوبی حضور داشت و روند درمانی‌اش را دنبال می‌کرد. او در حضور یکی از مربیان تیم ملی نیز تمرین داشت تا دوباره در فرم خوب قرار بگیرد. تلاش زیاد این ستاره، موجب شد که او زودتر به میادین برگردد و قبل از جام‌جهانی نیز برای تیمش به میدان برود.

از همان روز اول هم مشخص بود که این آسیب‌دیدگی قرار نیست شانس حضور در جام‌جهانی را از سردار بگیرد. با این حال، این نگرانی بزرگ وجود داشت که او مستقیما از مصدومیت به جام‌جهانی پرتاب شود. اگر این اتفاق رخ می‌داد، بعید بود که با سطح قابل‌قبولی از آمادگی به جام برسد و حتی دور از انتظار بود که روبه‌روی تیم ملی انگلیس در ترکیب اصلی تیم ملی ایران قرار بگیرد. با این حال خبر بازگشت بموقع سردار می‌تواند همه‌چیز را تغییر بدهد. او در بازی این هفته با یونیون برلین همراه تیمش نیست اما اواسط هفته در مسابقه با کلن می‌تواند برای نخستین‌بار در تیم ژابی آلونسو به میدان برود و اول هفته آینده هم روبه‌روی اشتوتگارت بازی کند.

تعطیلات بوندس‌لیگا پس از آن مسابقه شروع می‌شود و آزمون راهی اردوی تیم ملی خواهد شد. در این اردو، او می‌تواند در دیدارهای دوستانه تیم ملی به میدان برود. در حقیقت در فاصله ۲ هفته تا شروع جام‌جهانی، مهاجم تیم ملی فرصت بازی در ۴مسابقه رسمی و دوستانه را خواهد داشت. همه این بازی‌ها می‌توانند آزمون را به فرم دلخواهش نزدیک کنند و او را از سایه این مصدومیت بدموقع، عبور بدهند.

نسبت به ۴ سال قبل و جام‌جهانی روسیه، سردار آزمون حالا بازیکن کاملا متفاوتی شده است. او پس از نمایش‌های معمولی‌اش در روسیه و مواجه‌شدن با انتقاد برخی هوادارها، تصمیم به ترک تیم ملی گرفته بود. حالا اما هیچ‌چیز نمی‌تواند مانع حضور این ستاره در جام‌جهانی شود. او دیگر بازیکنی نیست که به‌سادگی جا بزند و تسلیم شود. آزمون در این یک‌سال، ماجراهای عجیبی را پشت سر گذاشته است. از امضای قرارداد با لورکوزن و خشم زنیتی‌ها که موجب جدایی زودرس آزمون از باشگاه روسیه‌ای شد تا ماجراهای مربوط به دراگان اسکوچیچ که بین او و چند ملی‌پوش دیگر فاصله ایجاد کرد.

حالا هیچ‌چیز به اندازه درخشیدن در جام‌جهانی، نمی‌تواند اعتمادبه‌نفس را به ساق‌های سردار برگرداند؛ بازیکنی که چند مسابقه در این جام انجام داده اما تا امروز موفق به گلزنی در این تورنمنت نشده است. آزمون کارهای بزرگی برای تیم ملی انجام داده اما بزرگ‌ترین ماموریت او در لباس این تیم، در قطر شکل خواهد گرفت. این درست همان نقطه‌ای است که می‌تواند هر بازیکنی را به جست‌وجوی جاودانگی بفرستد. آزمون البته در ۲ دیدار باقیمانده تیمش در بوندس‌لیگا، باید از خودش مراقبت کند تا در آستانه جام‌جهانی دیگر مصدوم نشود. یک آسیب‌دیدگی می‌تواند همه رویاهای بزرگ او برای درخشیدن در قطر را نقش بر آب کند. مرد شماره ۲۰ تیم ملی، کم‌کم به روزهای سرنوشت‌ساز جام‌جهانی نزدیک می‌شود؛ بازیکنی که این‌بار، هیچ فرصتی را به‌سادگی از دست نمی‌دهد. او این‌بار حریص‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسد؛ و البته جسورتر و پرتجربه‌تر از گذشته.