شهرخبر

وزیر میراث و فرهنگی: اگر می خواهیم مشکلات گردشگری حل شود باید ۱۰۰ کشور را لغو روادید کنیم

به گزارش خبرگزاری برنا، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در رابطه با حضور خود در دانشگاه شریف و گفت و شنود با دانشجویان گفت: دولت سیزدهم طرفدار گفت‌و‌گو است و من اهل گفت‌و‌گو هستم آن هم با دانشجویان برجسته، ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی بود و من چون جزو دانشجویان تسخیر کننده بودم از من دعوت شد و استقبال خوبی هم شد و جلسه صریح و عالمانه بود و بچه ها حرف ها را به خوبی مطرح کردند و راه‌های اصلاح و انتقادات و اعتراضات خود را با صداقت مطرح کردند و من هم وظیفه داشتم پیگیری‌هایی را داشته باشم.

ضرغامی ادامه داد: راهی جز گفت‌و‌گو نداریم آن هم با قشر نخبه نباید اتفاقاتی را که ریشه در احساسات دارد با تصمیم گیری‍‌های غیر قابل بازگشت بد تر کرد. در رابطه با آشوب با رفع سو تفاهم‌ها می شود به جمع‌بندی خوبی رسید.

وی در رابطه تاثیر اغتشاشات در حوزه‌میراث فرهنگی‌گفت: این ۵۰ روز ناآرامی در کسب و کار خیلی اثر داشته است نه فقط کسب و کار فصای مجازی بعکه تمتمی‌کسب و کار ها و حوزه گردشگری از جمله جاهایی است که لطمه جدی خورده است هم به دلیل تصاویری که به خارج از کشور ارسال می شود و نمایشی را از ناآرامی منتقل کردند و این اصلا خوب نیست این تاثیر بالایی داشته‌است به خصوص که بازی های قطر را پیش رو داریم در حوزه گردشگری مشکلات جدی داریم اما این شرایط هم اثر منفی داشته است و عده ای که آماده بودند به ایران بیایند و وقتی وارد هواپیما شده اند و با آنها صحبت شده و آنها منصرف کرده‌اند.

ضرغامی گفت: یکی از مسائلی که در حوزه گردشگری داریم روادید است، کشورهایی که در حوزه گردشگری پیشرفت کردند یک طرفه روادید را لغو کرده‌اند، ترکیه بیش از ۸۰ کشور را لغو روادید کرده است و البته این خطراتی به لحاظ امنیت دارد ولی به این‌جمع بندی رسیده‌اند که برای تقویت گردشگری روادید برداشته شود ، ما ترکیه و امارات نیستیم ولی برای تقویت گردشگری باید در این‌مسیر حرکت کنیم. جمهوری اسلامی اگر‌می خواهد گردشگری حل شود باید یک بار تصمیم بگیرد و ۱۰۰ کشور را لغو روادید کند و تا این کار نشود حوزه گردشگری تقویت نخواهد شد.

انتهای پیام