شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس#قوه قضائیه#رئیسه مجلس

بیانیه مهم ۲۲۷ نماینده مجلس | شعارهایی که نمایندگان پس از قرائت بیانیه دادند ؛ خوبی که در رگ ماست ...

یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۲۷ نفر از نمایندگان مجلس مبنی بر برخورد قاطع قوه قضائیه با مباشرین جنایت های اخیر را قرائت کرد.

صحن مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۲۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر درخواست از قوه قضائیه برای برخورد قاطع با مباشرین جنایت های اخیر را قرائت کرد که متن آن به شرح زیر است:

«ملت عزیز و قهرمان ایران

در طول ۴۰ سال گذشته دشمنان این ملت از هر وسیله ای جهت ضربه زدن و نابودی ایران عزیز بهره برده اند، تحریک گروهک های کومله و دموکرات در کردستان، خلق عرب در خوزستان، قائله گنبد کاووس، انجام کودتاهای گوناگون از جمله کودتای نوژه همدان، تحمیل جنگ هشت ساله به ملت ایران و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی اطلاعاتی تقریبا ۴۰ کشور دنیا از صدام بعثی، ایجاد فتنه های گوناگون سال های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸، تخصیص بودجه های کلان برای نابودی ملت ایران، تحمیل شدیدترین تحریم های دنیا مانند تحریم های بانکی و مالی، تحریم ها در حوزه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، تحریم ها در حوزه کشتیرانی و تحریم ها در حوزه هواپیمایی و حتی تحریم ها در حوزه پزشکی و دارویی و تجهیزات پزشکی بخشی از تلاش های گسترده دشمنان به سرکردگی آمریکا و اسرائیل غاصب و برخی کشورهای غربی و عربی بوده است.

اما به برکت استقامت ملت عزیز ایران و امدادهای الهی شکست های پی در پی نصیب آمریکا و سایر دشمنان ایران شده است. به طوری که علاوه بر شکست دشمنان در موارد فوق در سوریه شکست خوردند و در عراق نیز همچنین و در فلسطین و لبنان شکست خورده و در یمن نیز شکست خورده اند و این شکست ها در برابر پیروزی های ملت بزرگ ایران دشمنان را عصبانی کرده است و در واقع اغتشاشات اخیر تلاش انفعالی و واکنشی اما حقیرانه در برابر عظمت و پیروزی های گسترده ملت بزرگ ایران اسلامی است.

در این اغتشاشات آمریکا و سایر دشمنان به صورت علنی وارد میدان شده و تحریک و سازماندهی، تجهیز مالی و تسلیحاتی به سلاح های سرد و گرم و فرماندهی آشوب ها را به عهده گرفته اند و با قطع نظر از برخی از جوان ها که تحت تاثیر تبلیغات هیجانی شده اند، برخی از اراذل و اوباش را به جان این مردم و نیروهای حافظ امنیت انداخته اند که منجر به سلب امنیت و شهادت ده ها تن از مردم عزیز ایران اسلامی شده است.

ما نمایندگان این ملت از تمامی مسئولین کشور از جمله قوه قضائیه می خواهیم که هر چه سریع تر با محاربین که مانند داعش با سلاح های سرد و گرم به جان و مال مردم تعرض کرده اند، برخورد عبرت آموز کرده و حکم الهی را نسبت به محاربین در هر لباس و صنفی و نیز دستور حیات بخش قصاص را اجرا کنند تا به همگان ثابت شود که جان و مال و امنیت و ناموس مردم عزیزمان خط قرمز این نظام بوده و در این امر با هیچ کس مماشات نخواهد کرد.

ضمن قدردانی از حافظان امنیت به ویژه نیروهای نظامی و انتظامی از قوه قضائیه می خواهیم ضمن برخورد قاطع با مباشرین این جنایت ها با همه کسانی که معاونت در جرم کرده و سبب تحریک آشوبگران شده اند، مانند برخی از سیاسیون برخورد متناسب را انجام دهد.

مانند همیشه قدردان این ملت عزیز بوده و به روح همه شهدا به ویژه شهدای امنیت علی الخصوص شاهچراغ عزیز درود می فرستیم و رضوان الهی را برای همه آنها خواستاریم. »

پس از قرائت این بیانیه در صحن علنی مجلس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر فتنه گر» و «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» سر دادند.