شهر خبر

تظاهرات ضد دولتی «انگلیس در حال شکستن» در لندن

تظاهرات ضد دولتی «انگلیس در حال شکستن» در لندن

ساکنان پایتخت انگلیس با برگزاری تظاهرات، به اوضاع بد معیشتی و سیاست های اقتصادی دولت اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، اتحادیه‌های کارگری و نهادهای اجتماعی انگلیس تظاهراتی را در لندن با عنوان «بریتانیا در حال شکستن» در اعتراض به شرایط بد معیشتی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، هزاران تظاهرکننده انگلیسی دیروز شنبه در لندن در تظاهراتی علیه گرانی‌ها و سیاست ریاضت اقتصادی دولت شرکت کردند.

اتحادیه‌های کارگری و نهادهای اجتماعی، تظاهرات «انگلیس در حال شکستن» را به سمت پارلمان این کشور برگزار کردند. «جرمی کوربین» رهبر سابق حزب کارگر در میان سخنرانان این تظاهرات حضور داشت و در ادامه، فعالان محیط‌زیست نیز به تظاهرکنندگان پیوستند.

تظاهرکنندگان انگیسی از سیاست‌های اقتصادی و مهاجرتی دولتشان انتقاد کردند و خواستار کاهش قیمت انرژی و افزایش دستمزد کارگران شدند. معترضان بنرهایی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود: «هزینه قبض‌های انرژی را کاهش و دستمزدها را افزایش دهید»، «استعفای دولت محافظه کار»، «اکنون زمان انتخابات سراسری است» و «مهاجران، خوش آمدید».

تظاهرکنندگان پس از عبور از مقابل ساختمان نخست وزیری به سمت محل تجمع در میدان «ترافالگار» راهپیمایی کردند. تنظیم‌کنندگان تظاهرات اعلام کردند که می‌خواهند لندن را قفل کنند تا وزیران دولت را مجبور کنند به فراخوان‌ها برای یک نظرسنجی ملی و اقدامات جدید معیشتی گوش دهند.

انگلیس شاهد یک بحران جدی با افزایش هزینه زندگی در سایه نرخ تورم نزدیک به ۱۰ درصد است که بالاترین رقم در ۴۰ سال گذشته است. بریتانیایی‌ها نگران هزینه گرمایش زمستان امسال و پرداخت وام مسکن هستند. این در حالی است که «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس پیشتر تأیید کرد که کشورش با یک بحران اقتصادی عمیق مواجه است.