شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ترکیه#عراق#منابع

کشته شدن دو نظامی ترکیه در عراق/ کشته شدن سرکرده «ی پ گ» در سوریه

کشته شدن دو نظامی ترکیه در عراق/ کشته شدن سرکرده «ی پ گ» در سوریه

منابع نظامی و امنیتی ترکیه از کشته شدن دو نظلمی این کشور در شمال عراق و کشته شدن یکی از سرکرده های گروه تروریستی یگان های مدافع خلق (ی پ گ) در شمال سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه از کشته شدن دو نظامی این کشور در منطقه عملیات «پنجه برق» در شمال عراق خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود: دیروز شنبه بر اثر انفجار بمب جاسازی شده توسط تروریست‌های «پ ک ک» در منطقه عملیاتی، دو نظامی به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. ولی علیرغم تمام تلاش‌های پزشکی گروهبان «خلیل یلدز» جان خود را از دست داد. این وزارتخانه سپس از کشته شدن دومین نظامی زخمی به اسم «فرات گونر» بر اثر شدت جراحت خبر داد.

این خبر در حالی است که سازمان اطلاعات ترکیه اعلام کرد یکی از سرکرده‌های گروه یگان‌های مدافع خلق (ی پ گ) به اسم «قیس برهو سولیف» را در منطقه عین عیسی در شمال سوریه کشته است. منابع امنیتی به خبرگزاری آناتولی اطلاع دادند که این شخص تابعیت عراقی داشته و با اسم مستعار «آزاد» فعالیت می کرده است.

کشته شدن دو نظامی ترکیه در عراق/ کشته شدن سرکرده «ی پ گ» در سوریه

به گفته این منابع، «سولیف» سال ۲۰۱۳ در منطقه «سنجار» عراق به صفوف گروه تروریستی «ی پ گ» پیوست و سپس به منطقه «تل تمر» سوریه رفت. وی مسئول یگان تسلیحات سنگین این گروه در استان الحسکه سوریه بود و در عملیات «چشمه صلح» علیه نیروهای ارتش ترکیه جنگیده بود.