شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس جمهور#نیروهای مسلح#تحریم

هدف دشمن ایجاد وقفه در پیشرفت کشور است/ اقتدار نیروهای مسلح عامل بازدارندگی است

هدف دشمن ایجاد وقفه در پیشرفت کشور است/ اقتدار نیروهای مسلح عامل بازدارندگی است

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: خصومت دشمنان همیشگی بوده ولی اینکه کشور با وجود این همه دشمنی، فشار و تحریم در حال رشد و پیشرفت است آن‌ها را عصبانی کرده است.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور صبح امروز با حضور در ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع پرسنل این نیرو با اشاره به حضور میلیونی مردم در گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: عمده دلیل حضور گسترده مردم در مراسم یوم‌الله سیزده آبان در سال جاری، واکنش و اعلام برائت از عاملان حوادث اخیر بود که با حمایت و پشتیبانی آمریکا و حامیانش رخ داد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند، در حوادث اخیر دست خارجی کاملا آشکار بود.

 وی افزود: عناصر اصلی آشوب و تخریب اموال و حمله به ماموران امنیتی، کاملا آموزش‌دیده و با شیوه‌های جنگ شهری، ساخت  بمب دستی و مواد آتش‌ساز آشنا هستند و از انواع سلاح سرد و گرم با خشونت تمام استفاده می‌کنند.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور ادامه داد: البته یک عده جوانان هم در بین آنان تحت تاثیر هیجانات و احساسات حضور داشتند؛ متاسفانه در این دو-سه سال که کرونا بود بسیاری از برنامه‌های موثر فرهنگی مثل راهیان نور، اردوهای جهادی و تربیتی، مساجد و هیئت‌ها تعطیل شد و جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان در اختیار فضای مجازی قرار گرفتند جایی که متاسفانه دست برتر در اختیار معاندین و ضد انقلاب است و آن‌ها با سیاه‌نمایی کامل از داخل کشور و بهشت برین جلوه دادن خارج از کشور جنگ نرم را پیش بردند که حال باید در مقابل حجم سنگین کاری که آنها انجام داده‌اند برنامه‌ریزی و اقدامات موثر انجام دهیم کنیم و کوتاهی‌ها را جبران کنیم.

حسینی با اشاره به آیات قرآن که خداوند می‌فرماید"و لن ترضی عنک الیهود و لاالنصاری حتی تتبع ملتهم"، تصریح کرد: آن‌ها دشمنی خود را داشته‌اند، دارند و خواهند داشت و این ما هستیم که همواره باید در ابعاد گوناگون قدرتمند باشیم؛ ارتش، سپاه و بسیج همواره پرتوان و آماده دفاع از کیان ایران اسلامی  باشند.

وی ضمن قدردانی از تلاش و مجاهدت نیروهای پدافند هوایی افزود:  شما در در خط مقدم دفاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کشور هستید، اینکه شما قدرتمند هستید خود عامل بازدارنده است، دشمن اگر احساس کند نقطه ضعفی داریم بلافاصله ضربه می‌زند و رحم نمی‌کند. شاهد بودید که برخی اراذل و اوباش و مزدوران گروهک‌ها چه قساوت قلب و خباثتی از خود نشان دادند؛ همان جنایاتی که منافقین و تروریست‌ها در سال 1360 آغاز کردند و 17 هزار نفر از مردم را ترور کردند.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با اشاره به علل حوادث اخیر گفت: از سال گذشته که دولت عدالت‌محور، مردمی و ولایی روی کارآمد و ارکان و قوای نظام با همدلی و همگرایی درخدمت مردم قرار گرفتند و کارهای بزرگی شروع شد و به برخی کم‌کاری‌ها و تعلل‌های پایان داده شد، دشمن مقدمات فتنه‌ی دیگری را مهیا ساخت. دولت مردمی و عدالت‌محور در آغاز با چالش‌های عدیده‌ای مواجه بود، از مشکل پرداخت حقوق ماهیانه تا بسیاری از پروژه‌ها معطل مانده و واحدهای تولیدی در حالت نیمه تعطیل که می‌بایست از این وضعیت عبور کنیم، در سال اول اقداماتی برای حل مشکلات کارگران، معلمان، بازنشستگان و دیگر اقشار صورت گرفت، در سفر دولت به 31 استان کشور برای اتمام پروژه‌های عمرانی معطل مانده تصمیمات و اقدامات مناسبی صورت گرفت، کارگروهی در ریاست جمهوری تشکیل شد برای احیای بیش از 2000 واحد تولیدی که تعطیل و نیمه‌تعطیل شده بود.

حسینی ادامه داد: در همان سال اول رئیس‌جمهور در سفر به همه استان‌ها، از نزدیک مسائل را ارزیابی و اولویت‌ها را مشخص کردند و کار با جدیت شروع شد که الان نتایج آن را می‌بینیم مثلاً اگر در تابستان سال گذشته قطعی برق داشتیم در همین یکسال بیش از 6 هزار مگاوات ظرفیت تولید برق افزایش یافت. در بحث آب به خاطر سال‌ها خشکسالی، با اعتراضات و اجتماعاتی روبرو بودیم، برنامه‌ریزی شد تا منابع و توزیع آب مدیریت شود، استفاده بیشتر از آب دریا در دستورکار قرار گرفت کنیم، در نحوه آبیاری و نوع کشت بازنگری شد و امسال الگوی کشت برای اولین‌بار در کشور اجرا شد تا هم نیازهای کشور و امنیت غذایی تامین شود و هم محصول روی دست کشاورز نماند.

وی گفت: در مجموع در 14 ماه گذشته در حوزه‌های مختلف کارهای ارزنده‌ای انجام شده است، البته در جهاد تبیین ضعیف بوده‌ایم نتوانستیم به خوبی برنامه تحولی و اقدامات مبنایی دولت را برای مردم و نخبگان تبیین کنیم و متاسفانه برخی افراد ارتباط‌شان با  رسانه‌های داخلی محدود شده و آن چه را که بیان می کنیم کمتر می شنوند و می‌بینند و گروهی فقط شنونده رسانه‌های مغرض بیگانه هستند که حاضر به نشر حقایق و نقاط قوت و پیشرفت‌ها نیستند. برای نمونه وقتی توانمندی کشور در ساخت پهپادهای پیشرفته مطرح شد عده‌ای با تمسخر گفتند اینها فتوشاپ هست، حالا می گویند معادلات جنگ روسیه با اوکراین و در واقع با ناتو را پهپادهای ایرانی بهم زده است! واقعا چه شد که کشورهای مختلف در صف خرید پهبادهای فتوشاپی قرار گرفته‌اند؟!

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور یادآور شد: امروز در حوزه‌های متعدد در شمار ده کشور اول دنیا هستیم در برخی حوزه‌ها جزو کشورهای نخست هستیم. در بازدیدی که از نمایشگاه وزارت دفاع داشتم مشاهده کردم چه کارهای بزرگی در مجموعه ارتش و نیروهای مسلح انجام شده که واقعاً مایه مباهات و غرور است اما این دستاوردها توسط دشمنان انکار می‌شود. خصومت دشمنان همیشگی است ولی اینکه کشور با وجود این همه دشمنی، فشار و تحریم در حال رشد و پیشرفت است آن‌ها را عصبانی کرده است.

حسینی عنوان کرد: بیش از هفت هزار شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت هستند و حمایت جدی از آن‌ها در دستورکار دولت است، در بحث معادن، اقدامات اکتشافی زمینی و هوایی در کل کشور به‌صورت دقیق‌تر شروع شده است، 5300 پروژه معدنی در مزایده قرار گرفته که با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران، تحولی بزرگ در این عرصه صورت می‌گیرد و موجب اشتغال‌آفرینی، افزایش تولید و درآمد و نیز رونق صادرات می‌شود.

وی اضافه کرد: همکاری راهبردی با کشورهایی مانند چین و روسیه در حال عملیاتی شدن است، تنها در یک نمایشگاه قطعات خودرو -که با استفاده از تجربیاتی که شما در نیروهای مسلح دارید و در حال بهبود کیفیت است- در روسیه 700 میلیون دلار قرارداد فروش منعقد شد؛ وقتی دشمنان می‌بینند که نه‌تنها منزوی نشدیم بلکه تبادلات تجاری و به‌ویژه صادرات ما رو به فزونی است، در کشور اقدامات اساسی انجام می‌شود، مشکلات یکی پس از دیگری برطرف می‌شود، ایده‌ی ما می‌توانیم تحقق پیدا می‌کند، ناگزیر با تمام توان می‌کوشند وقفه و اخلال در پیشرفت کشور و خدمت به مردم ایجاد کنند.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور تصریح کرد: دشمنان گروهک‌های ضد انقلاب را به‌کار می‌گیرند مانند منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، دموکرات، کومله، پأک، پژاک و بقایای عبدالمالک ریگی که اختلافات زیادی با هم دارند ولی خیانت به ایران، وطن‌فروشی و نوکری اجانب وجه مشترک همه آن‌هاست، رسانه‌هایشان هم به مثابه اتاق جنگ عمل ‌می‌کنند و خشونت حداکثری را ترویج می‌کنند تا به امنیت و اقتصاد کشور ضربه بزنند، کارها را متوقف کنند، در مقطعی تقلا کردند به اجبار بازار را به تعطیلی بکشانند که نتیجه‌ای نگرفتند.

حسینی بیان کرد: البته سردمداران آنها می‌دانند نظام اسلامی با پشتیبانی ملت بسیار قدرتمندتر از آن است که با این تحرکات دچار ضعف شود بلکه دولت و نهادهای انقلاب مصمم‌تر از گذشته حرکت جهادی خود را ادامه خواهند داد و تاکنون با بردباری و خویشتن‌داری با این قضایا برخورد شده تا اتمام حجت شود و همگان با ماهیت پلید عوامل اصلی این خشونت‌ها آشنا شوند و افراد فریب‌خورده صف خود را از دشمنان کینه‌توز ملت ایران جدا کنند.

انتهای پیام/