شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#میلیارد دلار#تایلند

توسعه تجارت خارجی تایلند و روسیه تا ۲۰۲۳

تایلند و روسیه برنامه توسعه تجارت خارجی تا ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ را دارند.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از خبرگزاری تاس، ساسیوات وانگسینساوات، سفیر تایلند در مسکو در مصاحبه‌ای با تاس گفت: بانکوک و مسکو برنامه افزایش تجارت تا ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ دارند. وزیر بازرگانی تایلند جورین لاکساناویسیت در دیدار با ماکسیم رشتنیکوف وزیر توسعه اقتصادی روسیه در ماه می‌گفت که این دو کشور معتقدند پتانسیل افزایش تجارت تا ۱۰ میلیارد دلار در سال را دارند.

سفیر خاطرنشان کرد: هدف تجاری در برنامه ما است، اما با توجه به شرایط فعلی و اختلال در زنجیره تامین جهانی باید عملگرا باشیم. در این راستا، نخست، باید تجارت کالا‌های سنتی را که قبلاً انجام می‌دادیم، از سر بگیریم. درثانی، از آنجایی که لجستیک یکی از موضوع‌های نگران‌کننده بین برخی از تجار باقی مانده، ما باید فرصت‌های تجاری جدیدی را که بدون نیاز به ترتیب لجستیکی یا کمتر نیازمند بدان هستند، کشف کنیم.

نماینده تایلند خاطرنشان کرد: یک نمونه از آن‌ها صنعت محتوا است. منظورم از صنعت محتوا، هنر، موسیقی، فیلم و طراحی است که همگی به عنوان حوزه‌های مهم صنعت خلاق تایلند شناخته می‌شوند. تجارت روسیه و تایلند در سال ۲۰۲۱ به ۲.۸ میلیارد دلار رسید.