شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اشتغال

سیاست دشمن تسری نزاع امید و ناامیدی بین جوان و نوجوان ایرانی است/ کارکردهای وقف را به اشتغال و علم و فناوری ببریم

وزیر ارشاد گفت: نزاع اصلی در امید و ناامیدی است و باید تلاش کنیم امید را به جامعه تزریق کرده و نشاط را زیاد کنیم ولی دشمن مخالف ایران منسجم، متحد و وحدت ملی و ایجاد شکاف های قومی، مذهبی و نسلی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز یکشنبه ۱۵ آبان در شصتمین سال جایزه البرز و تجلیل از برترین دانش آموزان سراسر کشور اظهار داشت: وقف در فرهنگ اسلامی ما یکی از مهمترین آموزه های فرهنگی و اجتماعی دین است که تبعات مختلفی از جمله در حوزه های اقتصادی دارد. 

وی افزود: در معارف اسلامی و مفاهیم قرآنی مهمترین مترادفی که برای وقف می توان عنوان کرد مفهوم صدقه جاریه یعنی احسانی که پایان ندارد است زیرا تداوم دارد؛ متعلق به زمان و رویداد خاصی نیست و مانند یک چشمه جوشانی است که گذر زمان آنرا خاموشی نمی کند.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ایران در حوزه وقف فرهنگ غنی دارد و در هیچ جای کشورمان نیست که با این سنت حسنه روبرو نباشیم. 

اسماعیلی گفت: وقف در ایران کارکردهای مختلفی پیدا کرده و آموزش و پرورش اعلام کرده که ۷۰ درصد بناهای آموزشی توسط واقفین یا با مشارکت انان احداث شده است؛ البته وقف کتابخانه ها و مراکز فرهنگی و هنری هم وجود دارد. 

وی افزود: اگر بتوانیم با فرهنگ سازی مناسب نیکوکاران و واقفین را در حوزه های فرهنگی و اجتماعی وارد کنیم اثرات زبادی دارد. 

وزیر ارشاد اظهار داشت: ما در حوزه وقف بدنبال کارکردهای نوین هستیم که اشتغال و فناوری های نوین و علوم پایه داشته باشد؛ وقف می تواند در رشد اقتصادی کمک کند

اسماعیلی خاطرنشان کرد: بزرگان زیادی در جایزه البرز سهمیم بوده و تشویق شده اند؛ آینده ایران عزیز ما به دست دانش آموزان رقم می خورد دشمن و بدخواهان ملت ایران بدنبال ناامیدی نوجوان و جوان ایرانی است تا رویایی را برای ایران اسلامی متصور نباشند. 

وی گفت: نزاع اصلی در امید و ناامیدی است و باید تلاش کنیم امید را به جامعه تزریق کرده و نشاط را زیاد کنیم ولی دشمن مخالف ایران منسجم، متحد و وحدت ملی و ایجاد شکاف های قومی، مذهبی و نسلی است. 

وزیر فرهنگ افزود: همه جوانان ایران زمین در دهه های مختلف باید تلاش کنند محور فعالیت های خود را بر مدار پیشرفت و گسترش امید قرار دهد. 

وی گفت: دشمن و بدخواهان بدنبال بزرگنمایی مشکلات و تحریف و جعل و دروغ گویی است و تروریسم رسانه ای آنها هم شبانه روز فعال است.

انتهای پیام