شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نمایشگاه#مجلس شورای اسلامی

سلمان فارسی» در صحن علنی مجلس

سلمان فارسی» در صحن علنی مجلس

ایسنا نوشت:‌ نمایشگاهی از ادوات و لباس‌های ساخته شده برای سریال «سلمان فارسی» در محل دائمی نمایشگاه خانه ملت، واقع در راهروی صحن علنی مجلس شورای اسلامی برپا شده است.

نمایشگاه سریال در حال ساخت «سلمان فارسی» به مدت یک هفته به همت اداره‌کل امور مجلس صداوسیما در مجلس برپا شده است.

آشنایی با تجهیزات، وسایل و لباس‌های تهیه‌شده برای این سریال، بخشی از نمایشگاه را تشکیل می‌دهد. همچنین امکان تماشای بخش‌هایی از پشت صحنه سریال به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری فراهم است.

در این نمایشگاه با نصب ۱۰ مانکن و نمایش لباس شخصیت‌های مختلف این سریال ـ از فرماندهان سپاه روم تا جادوگران قبایل بدوی ـ جزئیاتی از طراحی لباس و تجهیزات به نمایش درآمده است.

پاپوش‌های دوران ساسانی و بیزانسی، ابزارآلات قرن ششم میلادی، تجهیزات جنگی قبایل لخمی و غسانی، ظروف شیشه‌ای، فلزی و سفالی عصر ساسانی و بیزانسی و ده‌ها وسیله ساخته‌شده در ۲۴ کارگاه تولید تجهیزات سریال سلمان فارسی در شهرک سینمایی ایران (غزالی) ازجمله وسایل نمایش داده‌شده در این نمایشگاه است.

همچنین به منظور آشنایی بازدیدکنندگان با پشت صحنه و نحوه تصویربرداری سریال، بیشتر از ۴۰ تابلو عکس بر دیوارهای نمایشگاه نصب شده است.

اطلاعات تکمیلی سریال سلمان فارسی نیز به صورت اعداد، ارقام و توضیحات بر دیوارها نصب شده‌ است یا توسط اعضای روابط‌عمومی سریال در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

۵۵۵۵