شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت#شورای عالی

تشکیل اتاق فکر شناسایی موانع تولید در وزارت کار

تشکیل اتاق فکر شناسایی موانع تولید در وزارت کار

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار درباره دیدار با وزیر کار گفت: مقرر شد کارفرمایان در اتاق فکری که برای شناسایی و رفع موانع تولید هستند حضور یابند.

علی اصغر آهنی ها,نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در گفت وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره دیدار با وزیر کار گفت:در این جلسه علاوه بر ارائه راهکارها برای حل مشکلات تولید مقرر شد که کارفرمایان در اتاق فکری که  برای یافتن راهکار در جهت حل مشکلات تولید  است حضور داشته باشند.

نماینده کارفرمایان گفت: یکی از موضوعاتی که در جلسه با وزیرکار مطرح شد, مسئله رسیدگی به قانون سخت و زیان آور بود. بعضی از مشاغل  نباید در لیست سخت و زیان آور باشد, این مسئله باعث می شود که نیروی کار با 20سال درخواست بازنشستگی دهد و از کار خارج شود و در آینده ای نه چندان دور بحران نیروی کار ماهر را خواهیم داشت.

 وی حل مشکلات تولید را ضروری خواند و تأکید کرد: مقام معظم رهبری  تا کنون چندین بار نسبت به حل مشکلات تولید و رفع موانع کسب و کار هشدار داده اند. ضرورت دارد که با همتی بلند موانع کسب و کار رفع شود.  درصورت رفع موانع در مسیر ایجاد شغل می توان کسب و کار را رونق داد .در ایجاد اشتغال علاوه بر کاهش نرخ بیکاری باید توسعه صادرات و ارز آوری برای کشور در نظر گرفته شود.

آهنی ها ادامه داد: 92درصد کارگاه های کشور زیر10 نفر هستند. حجم عمده اشتغال کشور متعلق به کارگاه های خرد و کوچک است. مشکل اصلی این واحدها علاوه بر نقدینگی این است که حمایت از این بخش که بزرگ است, بسیار اندک است. به طور مثال تسهیلات بانکی تنها به 5تا6درصد از این 92درصد اختصاص یافته است. یعنی نظام بانکی در پرداخت تسهیلات با صنایع بزرگ همکاری دارد و حمایتی از صنایع کوچک نیست در صورتی که بخش عمده ای از اشتغال متعلق به صنایع خرد وکوچک است.

انتهای پیام/