شهر خبر

حمد بن جاسم هشدار داد؛

تلاش های دور و نزدیک برای شکست میزبانی قطر در جام جهانی فوتبال

تلاش های دور و نزدیک برای شکست میزبانی قطر در جام جهانی فوتبال

نخست وزیر سابق قطر از «تلاش های دور و نزدیک» برای شکست میزبانی قطر در جام جهانی فوتبال 2022 ابراز تأسف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، نخست‌وزیر سابق قطر گفت که همزمان با نزدیک شدن به آغاز برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر، باید از اقدامات برخی‌ها در منطقه در سال‌های گذشته برای خنثی کردن دستاوردهای بی‌سابقه و عظیم قطر در خصوص این رویداد ورزشی، با تأسف یاد کرد.

«حمد بن جاسم» با ارسال یک رشته توییت در توئیتر خود نوشت: در حالی که به برگزاری یک رویداد مهم در این ماه یعنی میزبانی کشورم از جام جهانی فوتبال نزدیک می‌شویم، متأسفانه اقدامات تلخی را به یاد می‌آوریم که برخی‌ها برای زیر سوال بردن آمادگی قطر برای این مسابقات جهانی و تلاش آنها برای شکست قطر انجام دادند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که اگرچه علاقه‌ای به فوتبالی که اکثریت مردم قطر آن را دوست دارند، ندارد اما به مسابقاتی که کشورش میزبانی می‌کند، توجه ویژه دارد.

حمد بن جاسم افزود: اگرچه ممکن است که من و هر غیور وطن پرست ملاحظات و جوانب انتقادی داشته باشیم، اما باید اعتراف کنیم که دستاوردهایی که کشورم برای میزبانی و برگزاری مسابقات طی سال‌های گذشته و تا به امروز به دست آورده، بسیار مهمتر از اشتباهاتی است که اینجا و آنجا اتفاق افتاده است. این اشتباهات باید مد نظر قرار بگیرد و در حال یا آینده اصلاح شود.

نخست وزیر سایق قطر تأکید کرد: علیرغم تلاش بسیاری از کشورهای دور و نزدیک برای شکست میزبانی قطر در جام جهانی فوتبال، مهم این است که توافق داشته باشیم که قطر به دستاوردی مهم دست یافته و اقدام بزرگی انجام داده که شایسته ستایش است و همه باید از آنها درس و پند بیاموزند.

حمد بن جاسم در پایان رشته توئیت خود با بیان اینکه «قطری‌ها و مردم وفادار جهان عرب از همه انتقادات سازنده و واقع بینانه استقبال می‌کنند»، پیش بینی کرد که «تردید افکنان، ممکن است در طول مسابقات جام جهانی کمپین‌های جدیدی را برای انتقاد از دوحه راه اندازی کنند و اهمیت موفقیت قطر را کم اهمیت جلوه دهند و بر اشتباهاتی که در هر رویداد جهانی رخ می‌دهد، تمرکز کنند ولی قطری‌ها نباید از این گونه افراد و کمپین‌ها پیروی کنند».

گفتنی است که جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قرار است که از ۲۰ نوامبر جاری تا ۱۸ دسامبر آینده (۲۹ آبان تا ۲۷ آذر) به میزبانی قطر برگزار شود.