دعوای صهیونیست‌ها بر سر مسئولیت در کابینه نتانیاهو بالا گرفت

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت درخصوص دعوای درون حزبی لیکود نوشت:  بنیامین نتانیاهو فردا با رهبران احزاب و جریان‌های تشکیل دهنده ائتلاف در حالی دیدار می‌کند که درگیری و رقابت بین این جریان‌ها به نقطه اوج خود رسیده و حتی به ساختار درونی لیکود هم سرایت کرده است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، هنوز نتانیاهو کار خود را آغاز نکرده، محوری در لیکود به رهبری، دیوید بیتان، دودی امسالم و اسرئیل کاتس سه عضو کنست برای کسب بالاترین امتیازات ممکن در یارکشی‌های کابینه علیه نتانیاهو شکل گرفته است.

این سه عضو کنست برای کسب بالاترین پست‌های کابینه با یکدیگر همسو شدند.

این سه نماینده کنست که از اعضای قدیمی لیکود محسوب می‌شوند، اعلام کردند در گذشته در زمینه کسب کرسی‌های کابینه دچار بی مهره شده بودند و این بار اجازه نخواهند داد این امر تکرار شود.

نتانیاهو قول داده است که دولتی کاملاً راستگرا با حضور حزب صهیونیست مذهبی و دو حزب ارتدوکس شاس و یهودیت توراتی تشکیل دهد. از این روی احتمال دارد که این حزب، دو وزارتخانه مهم یعنی امنیت جنگ و امنیت داخلی را به دست گیرد؛ در این صورت در بیشتر تصمیمات جنگی مورد انتظار، حرف آخر را خواهد زد.

شرکای تندروی نتانیاهو، یعنی بن گویر و اسموتریچ، بی گمان هیچ سازشی نخواهند کردشرکای نتانیاهو درخواست خواهند کرد که علیه ساکنان کرانه باختری، اقدامات شدیدی انجام شود. بن گویر در توئیتی نوشت: اکنون وقت آن رسیده که به آن ها نشان دهیم چه کسی رییس است.

دعوای صهیونیست‌ها بر سر مسئولیت در کابینه نتانیاهو بالا گرفت

هیچ کس در بین اپوزیسیون به نتانیاهو به عنوان یک رهبر نگاه نمی‌کند. از این رو مقامات این رژیم درباره خطر فروپاشی درونی به خاطر گسست داخلی و اختلافات بین یهودیان ارتدکس و جریان های سکولار و صهیونیست هشدار داده اند.