شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#جام جهانی#مقدماتی جام جهانی

یک کارشناس با مهر مطرح کرد:

صعود به مرحله بعد غیرممکن نیست/ «آنالیز» حریفان مهمترین اصل است

صعود به مرحله بعد غیرممکن نیست/ «آنالیز» حریفان مهمترین اصل است

کارشناس فوتبال با بیان اینکه بازی‌های سختی در مرحله مقدماتی جام جهانی داریم اما می‌توانیم شگفتی‌ساز شویم، گفت: صعود به مرحله بعد سخت است اما امکانش وجود دارد.

مرتضی یکه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایطی که تیم ملی برای حضور در جام جهانی دارد گفت: دو دیدار تدارکاتی در دستور کار تیم ملی است که می‌تواند تأثیر بسزایی در روند هماهنگی تیمی و آماده سازی بازیکنان داشته باشد.

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: کی روش سرمربی با تجربه‌ای است. او با فوتبال زندگی کرده و ۸ سال در ایران بوده و کاملاً از زیر و بم فوتبال آگاهی دارد. بنابراین باید فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش آنچه که در توان دارند برای موفقیت تیم در اختیار کی روش قرار دهند تا او بتواند نمایش قابل قبولی با بازیکنان ایران در جام جهانی داشته باشد.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا می توانیم به مرحله بعد صعود کنیم یا خیر؟ تصریح کرد: با تیم هایی که در گروه ما هستند، صعود بسیار سخت است. نمی توانیم رویاپردازانه صحبت کنیم. همه دوست داریم تیم ملی کشورمان برای اولین بار به مرحله بعد راه پیدا کند اما کار بسیار سختی است ولی امکانپذیر است.

بازیکن سابق فوتبال ایران خاطرنشان کرد: تیم های انگلستان و ولز فوتبالی شبیه به یکدیگر دارند. بازی مقابل آنها سخت است حتی تیم ملی آمریکا هم که گفته می شود می توانیم آنها را شکست دهیم با تیم چند سال پیش تفاوت دارد.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: بنابراین یک آنالیز قوی که مطمئناً در برنامه کاری کی روش و اعضای کادر فنی است، می تواند نقاط ضعف و قدرت حریف را به ما شناسانده تا بازی بهتری مقابل حریفان انجام دهیم.

یکه در پاسخ به این سوال که چه ترکیبی می تواند عامل موفقیت ما مقابل حریفان باشد؟ خاطرنشان کرد: این را باید از سرمربی تیم ملی بپرسیم. او با بازیکنان زندگی می کند. از میزان آمادگی آنها کاملاً مطلع است و به طور حتم به دنبال این است که بهترین ترکیب را مقابل سه تیم انگلیس، ولز و آمریکا به میدان بفرستد. شناخت خوب او می تواند در نتیجه ها تأثیرگذار باشد. بنابراین باید اجازه دهیم خود سرمربی در مورد ترکیب صحبت کند. او یک مربی باتجربه است که مطمئناً نمی خواهد کارنامه خود را با نتایج ضعیف زیر سوال ببرد.

کارشناس فوتبال در پایان گفت: فاصله زمانی زیادی تا شروع جام جهانی باقی نمانده است. حرف و حدیث و حاشیه ها هم نباید روی تمرکز بازیکنانمان و کادر فنی تأثیر گذار باشد. آنها باید تمام تلاش خود را انجام دهند که تیم ملی کشورمان بتواند در این تورنمنت بزرگ که میلیون ها بیننده دارد، موفق باشند.