شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#تیم فوتبال#بارسلونا

فیلم و عکس | «پیکه» در شب صدرنشینی بارسلونا برای همیشه رفت | فریم به فریم با اشک‌های خداحافظی کاپیتان پرافتخار کاتالان‌ها

تیم فوتبال بارسلونا شب گذشته در رقابت‌های لالیگا درحالی مقابل تم آلمریا به برتری رسید که جرارد پیکه، کاپیتان کهنه‌کار بلوگرانا آخرین بازی‌اش را با پیراهن آبی‌واناری‌ها انجام داد و برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد.

خداحافظی پیکه

به گزارش همشهری‌آنلاین، تیم‌های بارسلونا و آلمریا از هفته سیزدهم رقابت‌های لالیگا در ورزشگاه نوکمپ به مصاف هم رفتند که این دیدار ، بارسلونا در خانه به مصاف آلمریا رفت و به برتری ۲ بر صفر رسید.

شاگردان ژاوی بازی را در نیمه نخست طوفانی آغاز کردند و در همان ابتدا در دقیقه ۶ روی خطای هند مدافع آلمریا و با کمک VAR صاحب یک ضربه پنالتی شدند که رابرت لواندوفسکی بهترین فرصت برای زدن گل اول بارسلونا را از دست داد و ضربه پنالتی را به بیرون زد. حملات آبی‌اناری‌ها ادامه داشت اما شاگردان ژاوی از موقعیت‌ها استفاده نکردند تا بازی در این نیمه با تساوی بدون گل به اتمام برسد.

اما در شروع نیمه دوم بارسلونا در دقیقه ۴۷ روی حرکت انفرادی عثمان دمبله سرانجام به گل اول رسید و در دقیقه ۶۲ فرانکی دیانگ روی ریباند آنسو فاتی دروازه آلمریا را برای بار دوم گشود تا بارسلونا در شب خداحافظی جرارد پیکه که از ابتدای این بازی تا دقیقه ۸۵ در زمین حضور داشت به یک پیروزی دلچسب برسد. شاگردان ژاوی با این پیروزی ۳۴ امتیازی شدند و با ۲ امتیاز اختلاف و یک بازی بیشتر از رئال مادرید موقتا در صدر جدول لالیگا ایستادند.   

پیکه در دقیقه ۸۴ تعویض شد تا با چشمانی اشک‌بار و آه و ناله از هواداران بارسلونا خداحافظی کند. مدافع بزرگ بارسلونا سال‌های باشکوهی در این تیم گذراند و جز یکی از بهترین بازیکنان این تیم نام گرفت.

پیکه ۶۱۶ بازی برای بارسلونا انجام داد و ۲۱ جام بدست آورد که مهمترین آنها ۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود. او ۸ بار نیز قهرمان لالیگا شد و ۷ بار جام حذفی را بالای سر برد.