شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

لیفان با برند جدید بازمی‌گردد +عکس

لیفان

شرکت خودروسازی لیوان که از فروپاشی لیفان تشکیل شد، روز گذشته از عرضه اولین مدل خود یعنی کراس‌اوور اندازه متوسط برقی لیوان ۹ خبر داد که در واقع نسخه‌ای از جیلی هائویو محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، شرکت معروف لیفان در نتیجه بحران مالی و ورشکستگی، تابستان امسال در روسیه به شرکت خودروسازی رویلان که با نام لیوان اتو نیز شناخته می‌شود، تبدیل شد. رویلان در واقع نسخه چینی نام این شرکت و لیوان نشان تجاری جهانی آن است. جیلی نیمی از سهام لیوان اتو و کنترل این شرکت را در اختیار دارد، در حالی که نیمی از سهام آن به مقامات چینی تعلق دارد.


در ماه ژوئن، طی معرفی رسمی برند لیوان اعلام شد که این شرکت جدید خودروهای برقی با باتری‌های قابل تعویض تولید خواهد کرد. شش مدل جدید برای سه سال آینده وعده داده شد، که دو مدل از آن‌ها در قالب لیوان ۷ و لیوان ۹ معرفی شدند. این هفته تولید لیوان ۹ در کارخانه اصلی این شرکت در چونگ کینگ آغاز شد.

لیفان با برند جدید بازمی‌گردد +عکس


با وجود رونمایی رسمی از لیوان ۹ اطلاعات قابل توجهی در مورد این کراس‌اوور در وب‌سایت این شرکت وجود ندارد، اما رسانه‌های چینی اطلاعاتی درباره آن منتشر کرده‌اند. حتی در نسخه کانسپت، واضح است که لیوان ۹ یک نسخه متفاوت از جیلی هائویو با پیشرانه برقی به جای موتور احتراقی است. لیوان طراحی خاص خود را در نمای جلو دارد، اما ظاهر کلی آن شبیه محصول جیلی است.

طول کلی این مدل ۴.۸ متر، عرض آن ۱.۹ متر، ارتفاع آن ۱.۸ متر و فاصله بین دو محورش ۲.۸ متر است. تنها موتور برقی لیوان ۹ روی محور جلو قرار دارد که حداکثر توان آن ۱۵۰ کیلووات (۲۰۴ اسب بخار) و گشتاورش ۳۱۰ نیوتن متر است. ظرفیت باتری ۶۶.۵۷ کیلووات ساعت است که با یک شارژ کامل می‌تواند مسافت ۴۷۰ کیلومتری را طی کند. حداکثر سرعت این مدل ۱۶۳ کیلومتر بر ساعت است. مشخصات لیوان ۹ بسیار نزدیک به کراس‌اوور برقی اسکایول ET۵ است که این هفته در روسیه معرفی شد، اما لیوان برخلاف اسکایول دارای سه ردیف صندلی‌ است.

لیفان با برند جدید بازمی‌گردد +عکس


لیوان ۹ و سایر مدل‌های آتی این برند چینی جدید ممکن است در روسیه عرضه شوند. این احتمال وجود دارد که این مدل در یکی از کارخانه‌های تعطیل‌شده شرکت‌های خارجی در این کشور تولید شود.

منبع:خودرو بانک